Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Sofia - 28 februari 2009 17:35

...har förflutit.

Torsdagkvällen spenderade jag och Johanna (12 år) på en "smyckekurs". 3 h satt vi och knåpade ihop halsband, armband, örhänge, mobilsmycken och jag hade nog kunnat sitta 3 h till. Jag var nog lite nervös inför kvällen - dels är jag ju då alltid rädd för att inte kunna... Detta var mer för Johannas skull som redan innan har smyckeverstad på sitt rum. När vi sedan började blev jag helbiten. Att få välja mellan c a 700 olika pärlor i regnbågens alla färger är ju rena himmelriket. Mina referenser från detta rike är i och för sig relativt vaga men så som jag tror måste det vara "en komplett plats". Torsdagkvällen var en komplett plats!!! När man börjat lära sig hur man använder de olika tängerna och såg sina alster växa fram - ja, stolthet är en bra sammanfattning. Enda nackdelen var ju då att det blev lite dyrt.....


Fredagkvällen tillbringade jag och 8 andra jobbarkompisar på en nyöppnad nöjesplats i stan. Det var premiär med danskt tema och det bjöds på 3 st fantastiskt goda smörrebröd. Gravad lax med lime/honungsås, tjälknöl med coleslaw och parmaskinkachips, kyckling med....glömt vad det var i såsen men gott var det. Kvällen var "slut" kl. 21.00 och det var lagom. Framförallt var man pigg idag på morgonen ; )


Idag har vi fått njuta av vårens första solstrålar. Knallblå himmel, en promenad på stan, fika hos svärföräldrarna och en hemgjord semla fick ersätta middagen. Nyss hemkommen från en härlig löpartur med underbar eftermiddagssol!!! Å det roliga bara fortsätter - Melodifestivalen - kan kvällen avslutas på ett bättre sätt - nej knappast!!!



Vi hörs!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards