Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Sofia - 5 mars 2009 13:07

...har jag plöjt idag. Högläsning för Stella ur Peter Pan o själv läste jag ut Sjöjungfrun när min lilla sjukling tittade för andra gången på Törnrosavideon. Hon hade nog inte gillat berättelsen som Camilla Läckberg plitat ihop. All respekt för Camilla - hon är jätteduktig - och förvisso skriver hon böcker som är svåra att lägga ifrån sig. Dock undrar jag hur författarna som syr ihop mordgåtor är funtade inombords. Hur kan de få ihop dessa berättelser fyllda med ondska och hat? För man kan väl hoppas att det mesta INTE är självupplevt... Har själv en "hemlig" = jättehemlig ; ) dröm att någon dag bli författare men har aldrig haft någon förkärlek till mordhistorier. Mer åt vardag och inre konflikter vilket jag nog inte skulle sälja så många böcker på....


Min blogg får väl tillsvidare tillfredsställa mitt behov att skriva vilket det också gör.... Mental terapi - precis som att sätta sig med gitarren eller måla en akvarell.


Nu ska jag laga lite mat åt delar av familjen. David o Elin är på ingång och även Johanna kommer snart hem från skolan. När Ulf kommer vid 16.00 ska jag bege mig till jobbet o fixa lite akuta högar..


Hörs

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards