Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Sofia - 24 mars 2009 20:23

Kallt, blåsigt o massa snö....ja, jag klagar men jag tycker det ÄR så tråkigt. Kände att jag ville byta vinterjackan mot ngt tunnare i lördags men idag var jag sååå glad att jag hade den...


Lunchen åt jag med en kompis på nya "Harmony" - trodde aldrig Chabbes gamla pizzeralokaler kunde bli så mysiga. Blev dock besviken på den panerade spättan....nästa gång tar jag sallad - den såg fräsch o god ut!!


Att äta lunch ute är verkligen vardagslyx. En välbehövlig "flykt" från arbetsdagen som man borde unna sig oftare. Det är en investering i sig själv att ta en paus o hämta ny kraft både kulinariskt och socialt... Eller så är det en täckmantel för att jag är lat o inte alltid orkar ta med mig matlåda ; ) Faktum är att man sparar tid genom att slänga i sig maten o gå direkt tillbaks o jobba..... Frågan är varför man ska spara just den tiden?


Efter en lång dag på jobbet begrundade jag åter de blommor jag fick från en jobbarkompis då jag sjöng på deras sons dop. Dessa snittblommor har nu stått lika fina (på fredag) en hel månad. Helt otroligt!!! Kanske ska ta ett kort på dem i morron o visa....


Sitter nu framför säsongens första "Äntligen hemma" med Johanna. Hon älskar dessa inrednings/bygg-program o även att hon har engelskaprov på torsdag får hon kolla klart...


Godnatt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards