Alla inlägg den 10 april 2009

Av Sofia - 10 april 2009 15:42

...som går mycket snabbt!!! En premiärtur på cykel genom stan för hela (nåja nästan = Johanna o Stella var inte med) familjen. Davids första tur med sin fina hoj o vad han trampar...; ) Träffade på jobbarkompisen Anna o pratade en stund. De bor nära "målet" som var fm-fika hos Ulfs föräldrar. Var riktigt varma när vi kom fram. Väl där blev det utdelning av påskpåsar till barnen!!


Försökte förklara för barnen hur det var förr på långfredagen. När jag var liten fick jag inte gå till en kompis o leka t.ex När min mamma var liten fick hon o hennes syster endast sitta på en stol hela dan??? Idag är (nästan) allt som vanligt. Fler o fler affärer har öppet och folk gnor på bilar och i sina trädgårdan. Min sambo Ulf undrade om jag ville sätta ungarna på stolar igen. Nej - faktiskt inte!! Men kanske att man kan ägna påskens betydelse och anledning en tanke. De som inte "tror" har ju ändå fått ett par xtra ledig dagar...


Dagen har gått så snabbt och nu ska vi hämta Stella - en vecka sen sist - och det ska bli så gott att få tillbaka henne. Sen blir det hämtning av Johanna i Sandsjö o vidare till skogen för att ha lite påskmys med Sus o P-A + deras barn.

Go kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards