Alla inlägg den 16 april 2009

Av Sofia - 16 april 2009 15:14

Jag är evigt tacksam för tillfällig föräldrarpenning - annars hade vi varit i konkurs nu ; ) Fördelarna uppväger inte nackdelarna men visst - huset blir ju rent och man får ju umgås med barnen. Dåligt samvete gnager att man inte är på jobbet men det får man väl helt enkelt leva med ytterligare några år......


Det är min åsikt att själv vara hemma och ta hand om sjuka barn och inte (ut)nyttja mor- o farföräldrar. Jag vet vad jag talar om - mina föräldrar har verkligen ställt upp och i sin enfald tror man att detta ska "löna" sig då det verkligen gäller - att arbetsgivaren "ser" detta och "minns". Det är inte värt ett smack!! Detta är väl den främsta anledningen till att jag inte längre väcker min mor kl. 7 på morgonen för att ta hand om sjuklingar. Dessutom blir även mamma o pappa äldre........ Hoppskador från studsmattan smittar ju i och för sig inte men det hör ju till ovanligheten att jag VAB-ar för denna åkomma!

Nu ska jag snart ner o jobba för att ta igen lite tid..... Min sambo kommer o byter av! Skulle inte ha för otroligt att det blir ett "hämtbesök" på Jamaica när jag senare åker hem!!

Kram på er!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards