Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Sofia - 11 maj 2009 19:40

känns gårdagen i Strömmahult. Vårsol, vitsippor, vattnet som porlade överallt - när jag tänker tillbaka på söndagens utflykt känner jag mig lite som en "hob" i "Sagen om Ringen". Lika osannolikt vackert! Härliga minnen att tänka tillbaka på när jag idag tittar ut över Nässjö's Stortorg. Inte helt fel det heller men det är ju lite skillnad.


Dagen har gått fort och helt plötsligt var klockan fem! Hade tänkt att sitta en timme extra men av ngn outgrundlig anledning som stavas "Stella" låg Ulfs bilnyckel i min väska. Eftersom tonårigen ville ha ny mobil IDAG!!!!! (de är så'na Anna!!) var jag helt sonika tvungen att cykla hem så de kunde åka med vändande retur till Teliabutiken... Ja, jag vet hur det är att vilja ha något så enormt mycket. Å jag var faktiskt ganska tom i skallen + väldigt hungrig. Jois kom hem som världens lyckligaste med en ny Sony Ericson inkl. MP3 o "ALLT", svart, tunn, läcker, lätt....


Badade Stella, kollade igenom alla barnens lappar med info (ett halvtidsjobb bara det ; ) o nu är det bara pasta med kycklinggryta som återstår. Gäller att ladda med kolhydrater denna vecka..... Ulf gjorde rabarberkräm av landets första å barnen åt med god aptit. Jag tycker dock det är som att tugga på stål - hua!!!

......längtar redan till Skurugata, Sus!!!.....


Godnatt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards