Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Sofia - 3 juni 2009 20:20

Tja - summan av denna dagen blev ju lite intressant.. Dagen startade med lönekörning och det är ju lite extra jobb när det elektroniska tidsredovisningssystemet har kraschat! Vissa personer (som jag vet har jobbat under maj månad) fanns helt plötsligt inte.. Tack o lov finns det back-up! Till slut fick jag ordning på det - det positiva med att jobba med lön är att man får omedelbar respons betr. negativt resultat, d.v.s man får ALLTID veta om man gjort fel ; )


Efter jobbet hade jag lovat Elin o bästisen att åka ner o titta på alla blivande stundenter. I kväll går de röda mattan fram för att avsluta en "blöt" kväll på Högland (å då menar jag inte bara att det regnat idag)... Oj, så tjusiga de var - både flickor o pojkar! Klänningar i alla regnbågens färger, håruppsättningar i alla varianter - såå fina! Synd bara att det var så attans kallt. Regnet höll sig dock borta!


När jag tog studenten för 20 år sedan gick vi minsann inte på  ngn röd matta : ( Inte ens en långklänning hade jag.. Dessutom hade jag en kavaljer som var huvet kortare än jag!! Vad är vä en bal på slottet? lr jag menar Högland... Alldeles, alldeles underbar......

Längtar till det är Johannas tur. Kommer bli kul att se henne på mattan i mysbrallor o huvtröja ; ) 


 

Stelfrusna åkte vi därifrån för att hämta Johanna i stallet. Väl där visades det sig att hon blivit biten av en häst. Det hade gått igenom huden i handflatan och tydligen gjort riktigt ont. Hon hade klappat hästen på mulen då han plötsligt högg. Har ingen koll när hon sist fick ngn stelkrampsspruta så jag ringde akuten. Sista sprutan får man i fjärde klass så den biten var ok, däremot var det risk för infektion. Vi höll på att få åka in till Eksjö men när sköterskan konsulterat en läkare ringde hon tillbaka. Vi blev ombedda att tvätta noga med sprit o hålla koll på sår o allmäntillstånd. Hästkräk!!!

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards