Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Sofia - 5 juni 2009 19:56

Var ledig idag. Sedan några år är vi ju numera lediga på nationaldagen o eftersom den iår infaller på lördagen fick vi fredagen fri istället. För de som kan vill säga...


Jag hade tänkt att börja dagen med en långpromenad men vädret var inte så lockande. Regn hela tiden. Jag tog itu med ugn och duschväggar istället vilket också ger en tillfredsställande känsla. Har ju även tittat mycket på undret inne på toaletten. En lycklig kattmamma med sina nya söta ungar. Hur de kravlar runt o hittar sin mat och Tessi spinner på. På bara två månader har de utvecklats i hennes mage till fulländade varelser. Jag tycker det är så otroligt fantastiskt. Väldigt kul o nyttig upplevelse för barnen!!


I eftermiddags gick vi in till närmsta granne o gratulerade Adam till studenten. Jag hade köpt en äppelskrutt i trä på hemsljödsaffären Blåfuran vilken fick symbolisera "kunskapen". På kortet skrev jag:


"Kunskap är makt

har någon klok person sagt

Äpplet är kunskapens symbol

Lycka till Adam med livets mål"


Trodde inte han skulle uppskatta det så som han gjorde - eller var han bara artig ; ) Vi fick smaka på den uppdukade goda buffén och nu behövs väl inte så mkt mer för dagen.


God kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards