Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Sofia - 14 juli 2009 18:52

Tänk så många olika anledningar vi har att fira olika dagar. Den 9:e juni är säkert en helt vanlig dag för många människor men för MIG är det MIN dag. 9:e juni låter så mjukt o fint på ngt sätt - det där med "juninatt som aldrig blir av - liknar mest en daggig dag" - DET är 9:e juni för mig.


Den 17:e maj är en väldigt speciell dag för alla norrmän men sedan 6 år tillbaka har den dagen fått en helt annan dimension då William Petersson i Sandrydet har födelsedag! På ngt sätt tänker jag alltid på honom (som är son nr 2 till min bästis Susanne) när jag ser gegga o lera. Han älskar detta o har faktiskt en video med enbart fordon som sitter fast i gyttja. Gissa titeln = "Party i surhålan". Jo det är faktiskt sant! Kan ju tillägga att han på vår semester satt rätt allena när videon gick - detta intresse delades inte (så mycket) av de andra barnen i vårt gäng...


Den 14:e juli är fransmännens dag. Faktum är att jag en gång befunnit mig i Bordeaux just denna dagen. 1990 var året och på torget i denna stad fick denna dag en mängd militärer motta medaljer för strider i "Gulfkriget". Idag har även vår egen kronprinsessa Viktoria födelsedag. I mitt stilla sinne undrar jag om hon på morgonen tänker: "Tänk om jag fick fira ifred från allt ståhej bara med min Daniel" eller "Å vad kul det ska bli att se alla svenskar som vill hurra för mig idag och se alla artister på idrottsplatsen i Borgholm som sjunger för mig ikväll". Av hennes miner att döma så gäller nog den senare tanken. Den 14:e juli fyller även grannsonen Alexander år idag. Han är bästis med David och jag kan gissa att han är glad idag!


Ha en god kväll! Kram

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards