Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Sofia - 19 augusti 2009 14:53

Migrän = Migraine, hemicrania = halvskalle

Halvsidig, anfallsvis huvudvärk, ofta förenad med kräkningar, ljud- o ljuskänslighet, ibland föregående ögonflimmer (aura). Ärftlig benägenhet med ökad retbarhet i centrala nervsystemet. Detta gör att artärerna i hjärnans hinnor utmed skallbasen vidgas o ger pulserande värk.

.......om ni inte redan visste alltså.....

Jag ska ju inte skryta med att jag kommer ihåg ovan beskrivning enl. min anatomikurs men den känns precis så!!


Ja, det "försvinner" en, två dagar o det ÄR lite mycket omkring nu... Nytt jobb, 40-årsfester - kul grejor men visst snurrar tankarna i skallen. Nu är det mycket bättre o jag vill gärna jobba ifatt både jobbet o hemma så fort som bara går...


I måndags em. skulle vi t.ex stressa in till Eksjö polisstation o fixa 5 st pass. Vi hann dit innan de stängde och jag är imponerad över hur snabbt det gick. Löpande band-princip! Mätning, korttagning, fingeravtryck, namnteckning o så var det klart. Det känns som om vissa har lite fördomar mot arbetstempot i offentliga sammanhang. Jag känner liksom lite "vibbar" nu när jag berättar att jag ska börja jobba för kommunen. På administrationen hos polisen i Eksjö var det rappheten själv som gällde.


Hoppas det går till så på fastighetsförvaltningen i Nässjö!!!

God eftermiddag!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards