Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Vintershopping

Av Sofia - 12 september 2009 14:37

Tja, det låter allt lite tidigt att handla vinterkläder men jag vet hur det brukar vara. Man står där i början lr mitten av oktober - första snön och man har varken kollat över lagret av ärvegods eller köpt ngt nytt. Barnen gnäller att det är kallt o så klart att det är. Efter dagens frukost drog vi fram allt ur förrådet o barnen fick prova. Av någon konstig anledning (o jag förstår inte alls) har barnen fler o fler åsikter om vad de ska ha o inte. Att storleken passar är prioritet ett för mig men där är vi absolut inte på samma nivå. Det ska vara snyggt! Det ska kännas skönt! Å visst - det finns en viss poäng i det....


Vi kom slutligen fram till att Stella har overall, två jackor samt två par termobrallor. Med andra ord får hon inget nytt i år heller... Elin o David behöver termobyxor vilket vi senare inhandlade. Jois behöver i år igen allt nytt vilket inte är ett dugg konstigt. Hon är först i skaran o har ingen direkt o ärva. David får så mycket fina kläder av både större kusiner samt av våra kompisars barn. Å han accepterar detta o tycker alltid det är kul!


Det blev ett hastigt besök på Bengts tivoli vilket vi lovat barnen. EN (1) grej fick de åka eftersom vi varit på Liseberg. Kände mig allmänt elak men det blev ändå en bra stund. Jag har verkligen ångest när de snurrar runt i någon ranglig plåtkorg. Känns som jag ska få den i huvudet..


En fantastisk skön löparrunda blev det i eftermiddags o därefter genomled jag en strykhög...urk!! Belöningen blev ett bad. Skönt!!


Godnatt!


PS. I morgon ska jag berätta om ett inköp jag gjorde idag - framtiden får utvisa om jag kommer nyttja detta!!

PS. 2 Ovan kan man nästan kalla en "cliff-hanger" va??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards