Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Sofia - 28 oktober 2009 17:51

Det är kallt nu. Känns som att snön kan komma när som helst. Känns som att JULEN kan komma när som helst. Överallt ser man julpynt o jag bara känner mig trött... Varför så tidigt? Eller har bara hösten gått ovanligt fort. På Kvantum har de haft julsaker en månad - är det inte lite tidigt? Jag är väl ändå en som pyntar ganska tidigt. När advent kommer får gärna en o annan tomtenisse stå o vinka på bord o i fönster. Bättre att njuta av allt före Julen än att ha pyntet kvar länge o välkomna allt damm som lägger sig som en fin hinna över alltihopa.


Nu struntar vi i Julen tills den är här. Sitter å väntar på mor o far o mina bröder m. familjer.... Återkommer!!!


Klockan är 22.00 å jag är mätt, belåten o väldigt glad. Alltid lika kul när "närmsta" släkten har varit här för att umgås. Jättegoda mackor med räckor, ägg, skinka, mimosa, ädelsost - ja, allt som är gott helt enkelt!! Till efterätt blev det suveränt smaskig cheesekake med körsbärsglasyr (såg för den delen ut som rödbetor). Mamma var upphov till alltihop. Mamma hade med sig en jätttefin skål (Åmåls hemslöjd) från mina mostrar m. familjer - blir rörd till tårar när de anstränger sig o tänker på mig lr rättare sagt oss....


  

Stella o Elin


  

Lukas o David


  

Johanna, Kristin o Simon


  

Anton o Lotta


  

Monica o bror Anders


  

Mamma Gunilla, pappa Kenneth o bror Pelle


  

Jag o Ulf


   

Suveränt fina blommor - ja, de ÄR på snedden men jag orkar inte vända nu...


   

Mums....


   

Hela högen utom pappa som tar kortet. Ella fattas oxå - hon bowlar med sina ridkompisar!!

Stella sover...

 

TACK för att ni kom!!


Godnatt!!!  






Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards