Alla inlägg den 9 november 2009

Av Sofia - 9 november 2009 19:09

I skrivande stund står stegmätaren på 16 752 st. Ja, mitt jobb tillhör ju inte det mest fysiska lr "rörliga" så om man vill vinna denna tävling fårman  nog attan se till att gå upp i ottan. Det hör ju till saken att jag var klarvaken kl. 04.00 för att en halvtimme senare gå ut på stegjakt!! Måste ju hinna tillbaks till 06.30 då Ulf ska till Posten. Orkar nog inte upp så tidigt varje morgon men visst blir det steg. Under dagen har jag bara lyckats få ihop c a 4 000 st. Vad avundsjuk jag blir på brevbärarna i stan - de får ju MASSOR med steg bara sådär. Men jag ska inte klaga. Det var skönt (lovar Flört) tidigt idag - inte så kallt och syrerik luft. Man kan ju "gå ihjäl" sig oxå - tänk om jag varit singel utan man o fyra barn som faktiskt vill SE sin fru/mamma liten stund på kvällen. Hade förmodligen varit konstant på promenad...


Snart är det fotbollsgala på TV'n. En av de galor jag anser är absolut roligast att titta på. Ska Zlatan få pris i år igen? Spännande!! Dessutom har de ju samlat ihop Sveriges absolut bästa band - KENT!!!!!!!! Amanda Jensen är ju inte heller helt fel.


I morgon är det 10 november....  En tisdag med nya "steg" i livet. Förr i världen när jag var yngre kunde november kännas lång. Nu springer allt i väg, fort, fort. T.o.m barnen tycker likadant! Fattar inte vart tiden tar vägen? Samtidigt som man VILL att tiden ska stå still strävar man ju framåt... En ekvation som inte går ihop men är ack så sann!! Sen kan man ju "ta fel" på tiden oxå. Blev inbjuden på julfest den 18 dec (trodde jag) å tyckte väl det var lite tätt inpå julen. Det visade sig att det var den 18:e nov o då kan jag tyvärr inte hänga på. Bokat in klipp o sling...vilket är högprio på just nu!!



Go kväll!!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards