Alla inlägg den 12 november 2009

Av Sofia - 12 november 2009 20:56

Att vara förälder kan vara rätt kämpigt. Det är mycket tjat som ska passera för att få dem att göra som man vill. Lära "rätt o fel" inför vuxenlivet. Betr. skolgången kan man väl säga att förutom betygen är utvecklingssamtalen en typ av "kontroll" på hur det går för barnen i skolan. Nu säger jag inte att mina barn måste vara bäst i skolan - absolut INTE!!! Viktigast är att de trivs o tycker det är roligt att gå dit. Men visst - det ÄR mycket mycket tillfredsställande när det funkar i plugget utan att de behöver slita o jobba ihjäl sig.  


Nyss hemkommen från utvecklingssamtal med Elin o det var idel beröm. Fröken sa att vi skulle vara stolta föräldrar o tänker jag faktiskt vara. Allt blir ju så enormt mycket lättare i vardagen när det "flyter på" i skolan för barnen. Det känns som "en bra skörd" att höra att dottern är behaglig o gör sitt bästa i alla lägen. Elin är tack-o-lov inte lik mig när jag var liten - ont i magen inför varenda prov o kände mig dålig om jag hade 22 av 24 om kompisen bredvid hade 23..


Jag har ju beskrivit lr rättare sagt "ältat" rätt länge nu att jag trivs kanon på jobbet. Å jag gör det - verkligen. Men ändå känns det lite lyxigt att vara kompledig i morgon. Ska till Helsingborg (min 40-årspresent till gubb...jag menar Ulf) med ett par kompisar utan barn. Bo på hotell, tura till Helsingör, äta lite gott o kanske hitta några julklappar.... Å eftersom mina bröder o mor blir lite oroliga när jag skriver att vi inte ska vara hemma vill jag bara förtydliga. Tjuvar o annat pack som mot förmodan läser bloggar inför tänkbara inbrott - gör er icke besvär. Vi har ett fantastiskt bra larm, kattvakter som är här flera ggr om dan och dessutom bor vi granne med en polis. Så det så!!


Nu sitter jag framför lyxfällan o förundras än en gång - VAR??? hittar de alla par som inte har alla sillsorter på julbordet, alla hästar i stallet, där inte hissen går ända upp? Man får ju hoppas att det ordnar upp sig på riktigt.


Kram o godnatt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards