Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Söndag o åter i Småland!

Av Sofia - 15 november 2009 18:34

Det är väl kanske meningen att man ska känna sig pigg o utvilad efter en mini-semester men riktigt så är det nog inte. Jag kan nog tala för hela sällskapet - alla (utom chauffören) satt o halvsov i bilen hem. Men det hela är ju självförvållat. Igår såg Susanne o jag ut som 20 år igen för att inte tala om hur vi kände oss.... Kyss Men faktum kvarstår - vi närmar oss 40 år o dansar man till klockan 02.00 - tja då får man väl skylla sig själv om man är lite trött dan därpå. Jag gick INTE ut på morgonpromenad idag! Låg o funderade två minuter o det var inget som helst tvivel i beslutet att stanna kvar i sängen. Min kropp behövde sömnen bättre än stegen för en gångs skull!!


Sammanfattningsvis har det varit en helbra helg. Middagen igår kväll var fantastisk. Min meny var "skepparål" med äggröra till förrätt o varmrätten bestod av saffransdoftande fisk- o skaldjursgryta med aioli... Vattnas det inte i munnen på er nu fattar inte jag.... Ulf dreglade inte ett dugg åt mitt håll o jag förstår som sagt var inget.


Sedan ägde vi då dansgolvet på Harry's. Ägde kan möjligen vara ett starkt ord i sammanhanget men vi gjorde verlkligen ett bra försök. Något jag dock inte förstår är att DC's nu för tiden mixar varje låt in i samma dunk så allt nästan låter likadant. Men älskar man att dansa gör det inte så mycket..


Efter den jättegoda frukosten idag gjorde vi ett snabbt besök på Väla. Ett köpcentrum som är A6 upphöjt till 10. Vi orkade dock bara en 1/3-del av detta gigantiskta hav av butiker o satte oss i bilen på väg hem. Skönt med en avslutningsfika i Torset där vi hämtade barnen. Helgen hade varit bra även där och nu är det "vanlig" kvällsmat som gäller.. I morgon en ny härlig vecka!!


God kväll o här kommer lite bilder från helgen!!!


  

Bishop Arm's på fredagkvällen

  

En mycket angenäm form av whiskey = Irish coffee

  

Framför kärnan utanför Grand Hotel

 

  

Bästa kompisar i 32 år..

      

Även om vi då inte ser ut som 20 år så känner vi oss unga!! Ulf o P-A anser dock att alla paljetter har med åldern att göra. Vadå? Just nu i varenda affär o på varenda galge hänger ju kläder med paljetter... 

  

Skeppar-ål kokt i mörkt öl på bädd av äggöra... Gott!!!

  

Ja, nog åt jag upp ordentligt - hade kunnat "backa" på denna fisk- o skaldjursgryta!!

  

Klockan sent på natten på Harry's!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards