Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Brukarråd!!

Av Sofia - 16 november 2009 21:22

Premiär för mig! Nyss hemkommen o i 2½ timme har vi suttit och diskuterat/ältat/dryftat/skojat om hur det BORDE se ut för våra barn i skolan/förskolan. Gruppen bestod av föräldrar o personal samt en politiker (Bernt Hultberg) samt chefen för området och vi kallas ju då "representanter" från Åker, Målen o Fredriksdal.


Det har varit mycket prat o diskussioner om "cook and chill", på tok för stora barngrupper, för lite personal, för trånga lokaler, för dåligt underhållna lokaler etc. etc. För varje fråga som tas upp slutar det alltid med samma sak - PENGAR!!! Kanske det är det här som är grundfelet. Det finns för lite pengar i hela apparaten. Vår familj har ju faktiskt upplevt tiden före "max-taxan". Man betalar orimligt lite för att ha barnomsorg idag. Om pengarna används på rätt sätt är jag övertygad om att de allra flesta föräldrar kan tänka sig att betala mer för barnens förskole-och fritidsplatser.


En annan aspekt på alltihopa är att vi ena stunden ojjar oss över stora barngrupper. Å andra sidan går folk till tidningen när man inte får in sitt barn just på det dagis som är närmast. Samtidigt som vi idag har 2- o 3-åringar på dagis när vi är mammalediga med unge nr. 2. Här ngn-stans har det blivit lite fel!! Det var som förskolechefen i området påtalade - Ni föräldrar är det viktigaste barnen har. Förskolan o dess personal är ett komplement.


Nu har jag lekt politiker tillräckligt.... Dagen har i vanlig ordning gått fort, fort. Mycket att göra på jobbet och det känns som jag fått mycket uträttat. Helt färdig är man väl aldrig när man går hem? Men så är det!! Det finns alltid kvar några problem (förlåt - möjligheter) till nästa dag ; ) Å i morgon är ju just en annan dag - full av möjligheter!!!


Natti, natti   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards