Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Tjuvstart

Av Sofia - 19 november 2009 20:12

Nu börjar man se dem, sakta smyger de sig in våra hem, in i våra fönster, hängande, stående, uppsatta lite här o där... Jag pratar julstjärnor, stakar, lysande kulor o diverse annat som blinkar o blänker. Är lite tidigt än (tycker jag o eftersom det är min blogg tycker jag precis vad jag vill). Nästa helg är ok - ofta i samband med julskyltningen. Det finns säkert tusen åsikter om NÄR man ska börja advents- o julpynta. Själva julpyntet får gärna komma tidigt. Hellre alla tomatar framme vid Lucia än att dammet på julsakerna visar sig fint i skenet av eventuell sol mellan nyår o 13-dan. Som om damm vid annan tid vore ngt positivt....?


Kul att andra tycker till om min blogg oxå. Susanne, du ger mig alltid andra infallsvinklar på saker o ting. Det är jag både imponerad o tacksam för. Klart det är kul att förändra sig - skulle ju inte gått till frissan annars. Tack vare vår diskussion i Helsingborg fattar jag det här med korna - det är ju vårt fel att de hoppar på varandra i hagen. Har aldrig tänkt på't på det sättet men tack vare ditt inlägg förstår jag. Fösa ihop 40 kor i samma hage utan tjur - ja ni fattar ju. Vårt samtal handlade ju iofs om fördomar och för att förtydliga - jag dömer INTE homosexuella människor. 


Har varit hemma idag - vård av sjuk Elin. Hon har varit jätteförkyld med feber, ont i huvudet o hals. Märk väl att jag bloggar nu o inte på "arbetstid". Inte för att jag tror att Försäkringskassan läser den o skulle ha några åsikter om att jag ev. skulle skriva några rader tidigare på dagen, men man är ju ändå rädd om sin VAB-ersättning.


Nu ska jag fortsätta kolla på "Niklas mat". Va sugen man blir! Å då menar jag inte på knäckebröd med marmelad o ost som jag nyss ätit utan allt det goda han trollar fram... 


God natt!

 
 
Ingen bild

Sus

20 november 2009 14:49

Tack för komplimangen! Ha en fantastisk helg ifall vi inte hörs, ska strax iväg med jobbarkompisarna till Hooks Herrgård och laga mat - ska bli kul - och imorgon blir det 70-års kalas med "tjocka släkten" - det blir kanske inte riktigt lika kul men säkert trevligt! Massor av kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards