Direktlänk till inlägg 7 december 2009

En ny väldigt kär vän

Av Sofia - 7 december 2009 20:51

Jag har fått en ny vän! En alldeles fantastisk o ny vänskap. Han heter Voltarén o finns i både tablettform o gelé. Har umgåtts med honom ganska mycket idag och även om han gör mig lite trött så mår jag mycket bättre!!! Värken i axlar/rygg är inte borta på ngt sätt men det känns bättre. Kunde t.o.m följa med på Davids julfest på Åkersskolan. Stel förstås o det gäller att röra sig lugnt o stilla med hela kroppen. Vi njöt i varje fall av ett stämningsfullt Luciatåg och alla barn - jag menar alla pepparkaksgubbar, tomtenissar, Lucior o tärnor - sjöng för full hals. Klart o tydligt! När jag var liten fanns det bara EN Lucia. Idag finns det ibland lika många Lucior som tärnor....? I kväll var det "bara" två som spelade den rollen!! Vi som var klassföräldrar hade ordnat ett lotteri vilket gav lite xtra klirr till klasskassan.


Annars har det mest varit ryggläge idag. Kollade in Stig Larssons 2:a film "Flickan som lekte med elden". Måste ju säga att det är en fröjd att se Micke Nykvist o Noomi Rapace i rollerna som Micke Blomkvist o Lisbeth Salander. Nu längtar jag efter 3:e filmen - känns som det kan bli BIO snart, Susanne!!


Snart dax för sängen. Innan dess blir det ett förtroligt samtal med vännen ; )


Godnatt!


  

Det blir ju inte några superbra bilder men ändå...

 

  

David i mitten - skulle prompt ha skägg - lite synd tycker jag... Ser ju knappt att det är han!!

 

  

Utan skägg....


7:e luckan = Det hade inte behövts ett äpple för att förföra Adam - det hade räckt med Eva....   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards