Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Att sjunga för sitt leverbröd!

Av Sofia - 12 december 2009 18:16

Tänk om man skulle göra det? Att verkligen försörja sig på sången. Jag skulle inte bli rik - kan jag säga ; ) I dessa "Idol-tider" kan man ju bara hoppas att det går bra för Erik så han kan leva på det. Visst var han en värdig vinnare MEN!!!! jag tyckte faktiskt att just vinnarlåten lät bättre när Calle sjöng den... Jag har nog aldrig haft ambitionen att leva på sången (inte heller förmågan troligtvis) men visst känner jag ett visst vemod efter den adrenalinkick det faktiskt är att glädja folket på Frälsningsarméns lördagscafé. Skulle vilja sjunga mer!!! Känner en enorm glädje att få sjunga om kärlek o Julens budskap som var temat på de sånger som mamma plockat ihop. Även pappa fick vara med på ett hörn o basröster är alltid tjusiga.


Jag sjöng ju på bl.a på min bror Anders bröllop 1991 o där sjöng även en viss Susanne Rydén (född i Hjärtlanda, Småland) som man kunde se som soloartist på Nobelfesten i torsdags. Ja, vad säger man om den utvecklingen. Hon är numera världskänd operaartist o reser runt i världen, ger konserter o släpper skivor. Jag jobbar på kommunen i Nässjö o. Frågan är om jag innerst inne hade velat ha hennes liv? Kravet att bli anlitad, bokad o nästan aldrig vara hemma med familjen.. Eftersom hon är mycket god vän med min brors familj o umgås en hel del med dem (de ggr hon är hemma i Sverige) känner jag till hur det funkar. Jag hade nog inte fixat det!! Jag blir lycklig när jag får sjunga på Frälsningsarméns lördagscafé, nyrårsgudtjänst i Vallsjö k:a, sitta hemma med gitarren o gnola....


Lyckades få till några julklappar idag - det är SVÅRT!!!! Tycker det är ångestframkallande tråkigt att försöka "hitta på" bra grejor till barnen... Man vill ju inte bara köpa för köpandets skull!! Det är ju någon vecka kvar men nu går det fort...


Godkväll!!


PS. Anna, ja det är för tillfället lite slitsamt på jobbet - men roligt. Lussefikat gick snabbt - de sjöng fort - o dessutom fikade vi under tiden. Men visst är det lyxigt att få njuta av ett lussetåg på arbetstid... (kallas nog löneförmån lr ngt = bokförs dock inte på ngt kto)    


    

Det strålar en stjärna... Jul, jul strålande jul!!


  

Sångfåglar eller möjligen kråkor - det är frågan!!?


  

Två av cafégästerna - de drog ner medelåldern!!

    

En som gärna vill bli "Idol-Erik"


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards