Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Sofia - 3 januari 2010 21:07

Det sägs ju att vi tar oerhörda mängder av beslut varje dag. Vi tog ett stort idag! Ny soffa! Så fick det bli. Åkte till Materialmännen i Eksjö. Har ältat detta länge nog nu. Har lärt mig att man är hjälpt av en lista bestående av fördelar och nackdelar inför beslut...


Fördelar:

  • Hela familjen (6 st + 2 katter) får plats utan att ha TV'n i ryggen
  • Skönare möbel - nack o ryggont elimineras

Nackdelar:

  • Dyrt...
  • Vi får göra oss av med farmors g:a 50-tals soffa
  • Sofia kommer att somna kl. 20.00 istället för 21.30 eftersom den nya är så skön ; )
  • Det kommer att bli en "ny" konflikt i familjen vem som ska ligga/sitta i divandelen.

Enl. ovan skulle vi ju eg. inte köpt ngn ny eftersom nackdelarna överväger MEN jag anser att fördel 1 vinner överlägset. Kul att hela familjen får plats!!!


Resten av eftermiddagen vi Lukas - en av barnens kusiner i efterskott (han fyllde 23 dec) Vi rusade av oss i Sandsjöfors gymphall en timme vilket var uppskattat till max. Det var ett åldersspann på över 70 år. Yngsta - ett år o äldsta 74. Aktiviteterna varierade från korgboll (fl'åt basket), innebandy, pingis, hopprepshoppning, fotboll... Efteråt fika i Sandjö - smakade hur gott som helst o eftersom vi inte "hann med" ngn middag idag var vi förstås xtra hungriga.


Å så lite bilder från nyår....Kameran är tillbaka - tänk att man kan sakna en teknikpryl sååååå ; )


  

Mamma o jag efter Nyårsbönen - skönt när det är "över". Skum bild - jag upplever mig inte som någon "jätte" i verkligheten.. Är jag kanske det?


  

Mamma fotar hela familjen i Torset innan vi åker till Nyårsfest!


  

Ulf o Sussie o lilla Tindra


  

Jag o P-A. Chaufförer o nyktra!!! o vi hade faktiskt kul ändå ; ) Min klänning av fransar var helt hopplös. Fastnade överallt - i stolshörnen, i lådknoppar etc. Att vara ute o dansa i den - skulle förmodligen trassla in mig i allt som finns..


  

Hela gänget - värdparet o lilla Ellen främst!


  

Ja det är ju jääääättekul att vara ensam tonårsetjej på festen!!!


  

Barnrummet... Inte mkt fokus på mat här inte ; )


Godkväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards