Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Sofia - 16 januari 2010 19:01

Elin har sitt födelsedagsparty idag. EN styck gäst - Emma!! Det är ljuvligt tycker jag. De kollar för tillfället in Hannah Montana - the movie, äter snacks o dricker Cola. Hur lugnt o skönt som helst.


Jag är en mamma som ogillar o har alltid ogillat barnkalas. Det är ett MÅSTE som ska genomlidas varje år. Det låter säkert hemskt i mångas öron men bara för att man älskar sina barn behöver man verkligen inte älska alla de påfund som följer med dem. Är så dålig på att leka lekar o komma på roliga grejer att sysselsätta dem med. Kan givetvis glädjas med barnen eftersom de tycker det är superkul men alltid är jag lika glad o lättad när föräldrarna hämtar sina ungar o man får plocka undan. Två timmar går ju jättefort kan man tycka men INTE när det gäller barnkalas. Några ggr har vi ju "outsourcat" det hela å haft aktiviteten i badhuset, bowlinghallen lr McDonalds (på den tiden det fanns i Nässjö). Smidigt o lätt!!


Nu ska vi strax äta partymat - hamburgare o till efterrätt blir det pannacotta! Skulle vara vaniljsmak med bärsås till... Jag öppnade samtliga påsar o hållde i mjölken o grädden. Därmed blev det helt plötsligt björnbärspannacotta. Hoppas det smakar bra?! ändå.


Jag ser fram emot "Stjärnorna på slottet". I kväll är det Kjell Bergkvist som är värd. Börjar man bli gammal närman föredrar detta program före Robinson?


Go kväll!!

  

Elin o Emma = bästisar!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards