Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Sofia - 6 februari 2010 14:59

Alexander Rybak har lämnat listorna och nu är det dax igen. De som inte gillar spektaklet får det inte lätt ett antal veckor framöver. De som gillar (här finns jag) mår helt ok nu varenda lördag. Jag är verkligen ingen festivalnörd på något sätt men det är lite småkul att se (höra!!) vem som vinner varje omgång. Hoppas ju såklart på Ola ikväll - hur man nu kan göra det utan att ha hört låten. Visst har utgången att göra med vilken artist det är. Absolut!


Fyndade lite på Åhléns idag. 30% rabatt på allt då hela komplexet ska läggas ned. Urk vad tråkigt att detta varuhus som försvinner....som allt annat i Nässjö. Snart bara pizzerior o frisörer kvar.


På tal om musik. Schlager är inte min favoritmusik, förvisso bra att springa till men när man vill lyssna hemma i lugn o ro finns det andra musikskatter. Nu drar jag mig tillbaka till Katie Meluas Collection. Snubblade över en av hennes låtar förra veckan och var bara TVUNGEN att skicka efter detta guldkorn från Ginza. Helt fantastisk röst, helt fantastiska låtar, underbara texter... Helt okänd för mig men i USA är hon tydligen stor...


Ha en fin eftermiddag!!!


PS. Festivalnörd, inte jag inte. Schlagerchips blir det ikväll - de fanns ju på hyllan å bara ville ha mig!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards