Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Tonårsrevolt

Av Sofia - 7 februari 2010 10:07

Hon fyller snart 14 år, min äldsta dotter. Känns som hon varit i tonårsåldern länge med tanke på humörsvängningar etc. men igår visade hon verkligen en härligt sida. Livet kan verkligen vara fruktansvärt o värdelöst när man inte på DIREKTEN får köpa den mobiltelefonen man gått o spanat in. En touch mobil...

- När jag själv har sparat pengar SKA jag köpa NU!!!

Sen att barnbidraget ska räcka till så mycket mer än bara mobiler är svårare att förstå. Det löste sig dock rätt bra. Med andra ord - hon fick köpa den igår. Lyckan kunde inte vara större!! Halebob-abbonemang gav ju faktiskt gratis SMS...o månkostnaden blev billigare än vad hon ger idag. Bra jobbat, Ulf - föräljaren på On-Off behöver säkert en veckas semester efter vårt besök.... Men vi bor ju i Småland!!


Å så schlagern! Vet inte riktigt vad jag tyckte. Ola är ju söt att titta på men det känns lite som han sjunger samma låt IGEN o dessutom om samma tjej... Natalie!! Johanna tyckte desto mer. Hon delade in låtarna i följande rutor i sitt block: Dåligt, Deja vu, Dagis-pop, Bebis-pop o Bra. En enda låt hamnade på "bra" o det var Linda med hot-hot-hot vilken åkte ur. Resten av låtarna klassade hon in under övriga rutor.


Nu ska jag ta itu med strykhögen.... Ulf säljer korv under Davids bandymatch (U9).  Sen blir det söndagsmiddag i Torset - gott!!!


Ha en fin söndag!!!

 
 
Anna

Anna

7 februari 2010 16:35

Dennis har en touch-mobil.. synd vi inte visste ni var på jakt efter det.. han avskyr sin!! Ha ha..

Kram

http://giss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards