Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Sofia - 4 mars 2010 18:03

Jag vill backa till mitt inlägg igår där jag beskrev min förtjusning över Darins schlagerlåt "You're out of my life". I skrivande stund har jag just kört över några favoriter från "schlager-CD'n" till min mobil och kan nog bara lite sorgligt konstatera att jag snart kommer tröttna på just Darins låt. Risken är att man helt enkelt blir trött på låten när man kan spela den precis när man vill. Man måste får längta lite... Just nu är den out-standing men om några veckor när jag lyssnat till den allför många gånger och dessutom RIX FM tjatat ihjäl är den inte längre så speciell. Risken finns "kanske" att man byter över till ngn annan kanal när låtens intro börjar. Så är det ju faktiskt med många av de låtar som går på just dessa reklamkanaler...


Sen finns det livslång kärlek..låtar som INTE spelas i parti o minut. Sting's "Every breath You take". Ett annat exemplar är U2's "With or without You". Här snackar vi livslång kärlek och jag tror faktiskt ingen annan låt i världen kan rubba min inställning till detta förhållande. Möjligen för stunden - lite - som Darins låt nu....


Annars har det varit en toppendag. Förutom att jag fått mycket jobb gjort blev det en god lunch med min bästis Susanne på Högland. Hoppas att inte mina kollegor avskräckte dig för fler sammandrabbningar ; )


God kväll!!! 


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards