Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Sofia - 21 mars 2010 13:31

Piano är en tung pjäs... Fråga Ulf, min bror Anders, min morbror Gösta o pappa! Att hämta det gick dock finfint (ska jag säga som stod bredvid o tittade på....) Pianot har tilllhört min faster Gullan och jag är så otroligt glad för att ha fått detta. Förutom att det är ett speciellt vackert piano (blankt o brunt) gör det hemmet så "levande" och kan barnen nu bli lite mer intresserade av spel GÖR det ju verkligen inget.. Det är mycket trevligare med ett riktigt piano än en synth. Synthen är substitut för pianot som löparbandet är för uterundan - det går lika bra men känns inte likadant!!! Även när vi kom till Nässjö fick vi bärhjälp, av svärfar Åke och grannen Micke..


Tack själva för igår Susanne o P-A. Även att jag inte var på topp betr. virusstatus var kvällen trevlig. Ett tips! Testa att göra crème brulee - oj, oj, oj, vad gott!!! Inte alls misslyckat!!!


Det är ju fler som får viurs - vår minidator. För tillfället är jag helt hänvisad till vår stationära innan vi har bootat om o fått ordning på alla filer.. Träligt. Blir ju inte lika enkelt att sitta i vår soffa o följa världen via Facebook etc. 


I morgon hade jag tänkt att gå till jobbet. I natt hade jag hög feber igen och var genomsvett på morgonen... Ska man börja bli orolig då?


Ha en fortsatt bra söndag!!

  

P-A, Sus o jag...


  

Susanne o lilla solstrålen Tindra. Stella somnade redan kl. 20.00 men du njöt rätt bra ändå..


  

Bror anders fixar spännband som är en fördel när man ska få ett piano att stå stadigt i kärran.


  

Pappa, Ulf o morbror Gösta - äntligen på kärran!!


  

På plats hemma! Vackert!! Tack Eva-Lena o Mia = mina kusiner som gjorde detta möjligt!!


  

Glad Sofia vid nytt piano.. (Jag ser verkligen inte så glad ut men jag ÄR det...)


  

En sån fin bukett av våren - Tack Susanne o P-A!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards