Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Sofia - 29 mars 2010 20:38

Det är påsk snart! Man märker lika tidigt att påsken är på "G" som att Julen nalkas i slutet av november. I affärerna - det är fjädrar i alla regnbågens färger, pappersägg i alla de storlekar, keramikhönor, tuppar, kycklingar o GODIS!!! Det ÄR en go högtid. Vårtid o sol o goda ägg - ja man FÅR äta hur många man vill när det är påsk. Det gör jag ju i vanliga fall oxå i och för sig.....  


Men det är lite skumt - när det vankas ledigt på jobbet känns det alltid som att det kör ihop sig lite. Det löser sig - det är ju några dagar kvar.


Hade!!!!! tänkt att påskpynta ikväll men jag har fastnat framför ARN med datorn i knät. Min planering börjar mer o mer likna "det du kan skjuta upp till morgondagen - skjut upp". Det är ett motto som jag helst INTE vill leva efter någon gång o allra minst på jobbet. Men hemma - ja, jag prioriterade löparrundan som var såååå go. Å nu ARN och eftersom jag är en romantiker av stora mått har ovan rader tagit mig cirka en halvtimme. Det är så spännande på TV.     


Men de ligger o småkacklar i kartongerna (de få tuppar o hönor jag har). I morgon åker det upp o fjädrarna ska få pryda vår minihassel precis som förra året. Vackert o blir vårt bidrag för att påskpryda gatan!


Ha det så gott!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards