Alla inlägg den 4 april 2010

Av Sofia - 4 april 2010 17:41

De allra flesta inkl. jag drömmer om att resa. Både besöka nya häftiga, vackra och intressant platser och även de man har besökt tidiagare. Skulle inte göra ont att återigen se Bordeaux, Mallorca, Rhodos, Thailand och Paris... Eller besöka nya platser som New York, Italien, Spanien - finns ju MASSOR man vill se om man bara hade de där 215 miljonerna (som någon annan fick häromdan).


Men så har vi ju lokala små pärlor som man nästan glömmer bort. Skurugata, Taberg, Visingsö - de där otroligt fina platserna som på ngt sätt är "för" nära!! Idag tog vi en sväng med bilen när vi inte hade ngt bättre för oss. Bara Stella ville följa med o vi hamnade till slut i stalpet utanför Aneby. Inte särskilt långt från hemma och vilken upplevelse det är. Alla ni som inte varit där på ett tag (eller aldrig) ÅK!!! Detta gigantiska vattenfall för nu var vattnet påsläppt. "Det skvätts i mina ögon" sa Stella när vi gick ner och upp för alla 200 st trappsteg (minst). Häftigt häftigt!! Vi lovade att åka dit snart, snart igen med ALLA barn o ta med fika. Något varmare får det gärna bli. Nu är mitt resebehov mättat för en stund - himla bra o BILLIGT!!!


Njut av bilderna!!


  

Stalpet utanför Aneby - ord överflödiga!!


  

En liten, liten tjej vid ett stort, stort fall - inte för det behövs så mkt men hon blev verkligen imponerad.


  


Många, många trappsteg...

Av Sofia - 4 april 2010 10:22

Det gäller att inte glömma bort något moment. Just nu kokar äggen i grytan för att sedan målas. När JAG hade tänkt att genomföra denna aktivitet på långfredagen fanns inte en enda unge inom räckhåll och när BARNEN vill genomföra dito tycker jag nästan påsken är slut. Å det är ju lite så - det man som vuxen har tänkt vid ett visst tillfälle är INTE lika med vad barnen har tänkt. Jag har lovat att de ska få måla ägg och de glömmer tydligen ingenting...


Igår var vi på en jättetrevlig påskmiddag i Torset. God o hemlagad påskmat så man behövde inte gå hungrig hem. En riktigt höjdartävling hade mamma ordnat oxå. Handlade om "gamla" ord eller rättare sagt väldigt lokala gamla ord från Sävsjö med omnejd...tror jag. Hade 15 rätt av 45 vilket om man översätter till ett modernt betygssystem blir IG = icke godkänt. Eller vad sägs om...byra, fjägge, flake, gnava, gå löske, håmma, trola...   


Nästa påsk tänker jag göra en tävling för alla med moderna IT-ord blandat med SMS-språk *L*. Får kanske ta hjälp av Johanna när det gäller SMS-uttryck men det ska bli kul o se hur många rätt "gamla-ord-proffsen" har...


Idag händer inte så mkt på Renstigen. Gallra ur samt tvätta vinterkläder låter som en jättebra idé men ack så tråkig....


Susanne - fortsatt glad påsk själva o du - skulle jag vinna 215 miljoner är du garanterad fler än en.... Kanske vi t.o.m kunde KÖPA oss ett spa ihop??     


  

Anton, pappa o mamma


  

Bror Pelle, svägerska Monica o Ulf


  

Bror Anders, svägerska Lotta o Ella


  

Ulf, en fnittrig jag eftersom min bror Anders knäppar sig med tuppar o hönor...


  

Alla kusiner samlade i trappen...

Johanna, Kristin, Aton, Simon, Ella

Elin, Stella, Lukas

David

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards