Alla inlägg den 29 april 2010

Av Sofia - 29 april 2010 07:30

En sån där bra dag när man "når ytterligare en bit på väg" betr. ett framtida projekt. Jätteskönt! Eftersom jag ska ha semester i morgon har hela dagen känts som fredag.


Uvecklingssamtal på Åkersskolan med David. En glad liten kille som gillar skolan! Ett av deras projekt har varit rymden o alla i hela klassen hade gjort rymdraketer av petflaskor och toarullar. Samtliga killar hade färgat sina svarta. Samtliga tjejer hade färgat sina rosa. Med gårdagens "genus-diskussion" i färskt minne undrar jag stilla - "När sa jag som föräldrar till David att han skulle färga sin rymdraket svart?" Eller stavas det grupptryck??


De har döpt om "dockvrån" till till "familjerum" på fritids för att just främja genusdebatten. Förstår inte problemet. Finns det inte både pojk- och flick-dockor? När David gick i förskoleklassen hittade Ulf honom oftast i dockrummet vid hämtning... Undrar vad bilarna ska döpas om till...


PS. "Blivande förskolemamma från mötet" - kanske vi var på samma möte - vet inte eftersom jag inte vet vem du är ; ) Självklart har du helt rätt betr. namnet Stjärnfallet. Det är fritids som heter så. Faktum var att jag satt o trodde att de döpt om hela verksamheten till detta. Men eftersom jag har två barn som ganska nyligen gått/går på Kristallens förskola o sen Regnbågens fritids borde jag ju fattat uppdelningen. Man hörde ju inte helller allt de sa - lövsug kl. 19.00??? Förstår faktiskt om det inte känns så kul att gå kvar i samma lokaler som förut. Har varit i dessa lokaler när det var skola - inte när det är dagis. Vill ändå vara positiv och tro att det blir bra till hösten!!!!


God natt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards