Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Sofia - 26 maj 2010 20:59

Gick till jobbet via Västra vägen. Skön morgonluft ger energi åt tankarna för hela dagen. Skrev en massa hyreskontrakt - flöt på hur bra som helst. Åt lunch med f.d jobbarkompisar - det är verkligen roligt att träffas och tjöta jobb- och hemmastatus. Efter jobbet blev det promenad till Åkersskolan för sista brukarrådet denna terminen. Övriga familjen var oxå på området då Elins klass hade sommaravslutning. Full dag med andra ord. Hemma halv nio och där på altanen stod min mors-dags-present. 4 st tomatplantor (två olika sorter). Har pratat om detta i över ett år att "när det blir glas på altanen - då vill jag odla (=läs köpa) tomater. Sätta frö i jord så det tar sig....fick aldrig den talangen.


Barnen har varit lediga från skolan idag och fritids/dagis = stängt. Ungarna måste nappat på mitt prat och tagit med sig far ner till Granngården för att köpa morsdagspresent. Jättegulligt och jag blev hur glad som helst.    Hoppas nu att jag kan hålla dem vid liv (tomaterna alltså). Att jämföra smaken av egna tomater jmft med köpe - det är som att jämföra Valrona med Blockchoklad! Plantorna var lite torra så jag ska vattna nu...


Godnatt!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards