Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Sofia - 24 juni 2010 19:25

Om man har tur med vädret höjs stämningen rejält på sommarfester. Precis en sån kväll hade vi igår. Jobbets sommarfest. Lövhult - som ett paradis i sin vackraste skrud = grön,  strålande sol, vindstilla, inte ett knott eller mygga så långt ögat nådde (kände inga heller).


Blev uppdelade i lag och genomförde en 4-kamp i militärisk anda (d v s aktiviteter med militär anknytning då förvaltningschefen är just f.d militär).


Gren 1 - Luftpistolsskytte - alltid kul. Mina fem skott träffade tavlan vilket inte gav mig lr mitt lag ett enda poäng men mig själv en viss känsla av stolthet...


Gren 2 - med hjälp av 3 enorma släggor slå ned en grov trästolpe i marken - på tid.(förtöja båten när man går i land på fiendes land). Det såg lätt ut - var mycket svårare. Det var inte många cm av stolpen som rörde sig nedåt i jorden.. Svetten lackade och armarna darrade efteråt på de värsta "vinnarskallarna".   


Gren 3 - montera ihop massa delar till en bår - springa en sträcka på tid. Jag hade förmånen (?) att få åka (läs panikartat ligga på båren). Detta var den enda deltävlingen vi vann.


Gren 4 - kasta handgranater (inte riktiga) närmast ett angivet mål.


Ovan blandat med en massa "kluringar" = tankeproblem som skulle lösas blev det en vild jakt på poäng. Vårt lag blev totalt 2:a.


Fortsättningsvis blev det sommarbuffé     - jättegott och avslutningsvis dans. Å jag själv anser inte att jag kan bugga men efter gårdagens kväll får jag nog ompröva denna inställning. Antingen säger de att jag kan bara för att vara snälla eller så är de som "för" väldigt duktiga på att visa vilket håll/tur det blir. Kul hur som helst - riktigt kul!!! Å JA!!!!!! foten höll och det gör inte ondare idag - tvärtom.


Det har varit mycket eftersnack på jobbet idag. Alla var nöjda och tacksamma för en supertrevlig fest. Chefen hade lagt ned sin själ i planeringen till festen och ska ha all kred för detta. Hoppas nu bara vår Midsommarfest i morgon blir lika trevlig. Det enda vi inte står för i morgon är just "lekar". Det har vi bett gästerna ta med sig...


God ljummen natt!!!


    


Dessa bilder är både suddiga och mörka men det visar väl ändå lite av grenen "slå i stolpe". Tre jobbarkompisar som kämpar!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards