Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Sommar!!!!

Av Sofia - 8 juli 2010 19:18

Riktigt skönt är det nu. Att sätta sig på cykeln kl. kvart över sju iförd endast kjol och kortärmat och INTE frysa när fartvind uppstår. Härligt!! Hoppas nu bara vädret håller i sig....länge...åtminstone typ 3 veckor till... Har en känsla av att de kommande semesterveckorna kommer speeda iväg otroligt fort. Är fortfarande en aning förundrad över att man kan "få" semester. 25 (31 ; ) dagar MED betalning. Minns särskilt min första intjänade semester för exakt 20 år sedan. Det var en otrolig känsla! Det är inte så att jag inte fattar varför...har jobbat med lön och kan väl semesterlagen hyfsat men ändå!! En förmån!


En annan förmån är att det finns trådlöst nätverk över hela Skrea camping. Min mini-pc ska med!! Dokumentera dagarna. Eftersom jag inte kan blogga från mobilen (jag fattade aldrig vad Telenor o Nokia's servicesnubbar sa - hade nåt med sidans reklam/pop-up fönster o göra) får det bli via datorn. Å det går INTE att låta bli - inte i två hela veckor.. Däremot var det väl inte det trådlösa så pålitligt men det är ju ingen skillnad från "hemma". Otaliga är de ggr man suttit o varit klar med ett inlägg och...... "webbsidan kan inte visas". Alltid kul!


Efter jobbet blev det storhandlig! När ett jobb är klart väntar nästa med andra ord. Hade hellre velat lägga mig i den hängmattan vi inte har och forsatt läsa Marie Ljungstedts senaste...


Godkväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards