Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Sofia - 13 juli 2010 21:13

..så lyder uttrycket men jag vill påstå att det där även gäller oss kvinnor. Jag är så stolt över dagen som gått. Varit å badat med barnen på Klitterbadet. Ljuvligt!! 50 m bassäng, saltvatten (betyder utan stank av klor), ångbastu, bubbelbad. Höll på i över 2,5 h och eftersom regnet öste ner utanför valde vi helt enkelt ett annat sätt att bli blöt på ; )

Sen blev det tömning av avlopp och toa. David var nog den som var mest orolig att jag "inte kunde". - Hur går det mamma? undrade han lite tyst från husvagnsfönstret. Inte så konstigt att han frågar.....han har väl inte sett mig med just de sysslorna förut. Sen avslutades kvällen men en grill!! Det ni! Satt nästan o var lite mallig när andra campare gick förbi. Kan nästan se deras blickar "En tjej (tant) som grillar - ovanligt, ovanligt.. Det blev hur som helst gott! Barnen mätta o goa. Med andra ord behövs ingen karl här.. Klarar mig alldeles utmärkt själv. Det var förstås att ta i. Jag ska inte säga att det är tråkigt utan mannen här för det är det INTE. Barnen o jag har kul men det känns onekligen mycket märkligt att var allena så länge...

Det enda som jag INTE lyckades med idag var att få in rätt kanal på TV'n för Allsång på Skansen. Har liksom en liten frostig relation till fjärrkontroller och SKITER faktiskt i om jag inte får in programmet. Har min mini-PC och eftersom det tar c a 20 ggr längre tid att blogga (logga in, vänta på de olika sidorna, ladda upp bilder) är jag sysselsatt ungegär en timme med varje inlägg. Nyttigt att pröva sitt tålamod! Dessutom har jag precis avverkat Marie Ljungstedts senaste o har påbörjat Johan Theorins tredje bok "blodläge"..

I morgon hoppas vi åter på strandväder!

Natti, natti

    

Laddade in bilderna på fel håll men ändrar jag detta blir jag förmodligen utslängd IGEN!!! Men som sagt - mamma kan oxå!!! När jag MMS:ade dessa bilder till Ulf fick jag blixtsnabbt tillbaka en bild på strykbräde/strykjärn hemma ; )

Av Sofia - 13 juli 2010 08:59

Att ha semester innebär inte bara vila och avkoppling. Att göra lite oväntade saker, sånt man inte annars gör - det är semester för mig. Människan i allmänhet (o jag i synnerhet) är väl vanemänniskor och man strävar mot att få både rutiner och regler på det mesta. Även när det gäller möblering och var-sak-på-sin-plats i husvagn och förtält.


Nu är klockan 9.00 - dricker nybryggt kaffe i husvagnssängen. David ligger bredvid och snusar. Utanför fönstret ser jag raden av campingstugor och här pågår en febril verksamhet som kallas "frukost". Barnfamiljer, äldre par, unga par har kaffetermosar, yoghurtpaketen i högsta hugg. Det är ändå lite fascinerande - att man lever ett bekvämt liv 11 månader om året, sparar och gnetar till semestern för att leva det mest spartanska man kan tänka sig. Man hämtar sitt vatten, man tömmer sin toa, tömmer sitt avlopp, går till en annan byggnad för att duscha... Festligt!


Denna dag är ett oskrivet blad. Åskan inatt gjorde att jag sov oroligt - varmt som bara den... Blir det inte strandväder kanske det blir en tur in till Falkenberg. Eller simhuset - 50 m-bassäng med saltvatten. Vad det än blir, blir det annorlunda mot att vara hemma. Precis som det ska vara på semester!!!


God dag!! 

    

Ugglarp kl. 07.30 Sagolikt vackert trots att det mest blev väg på bilden med mobilen.

   

I väntan på en mycket god lunch - äkta fish & chips från vår älsklingsbuss..


   

En eftermiddagsglass på favorithaket utmed Skrea strandpromenad... Lejonet o Björnen!! Gott!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards