Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Hjälp av olika generationer

Av Sofia - 27 oktober 2010 13:54

Ligger hemma med nackspärr idag. Kom knappt ur sängen i morse. Barnen är så duktiga, fixar frukost, borstar tänderna o tar sig till skolan själva. (Stella är inte här denna veckan.) Jag har sovit flera timmar och jag känner mig dock mycket piggare. Inte ont i huvudet längre och kan röra mig lite lättare. Johanna har precis gjort amerikanska pannkakor (såna där tjocka, goa) och det är härlig känsla att bli ompysslad av sin dotter. Den härligast känslan är nog ändå att bli ompysslad över huvud taget. I eftermiddag kommer mamma hit och skjutsar David till fiolen samt byter namn till RUT. Sällskapet är ju oxå HELT okej!!! TACKSAM!!!


Har äntligen fått kuvertet inför lördagens åka-runt-fest. I år bjuder vi på efterrätt. Kl. 20.30 kommer alltså två för oss helt okända par hit. Spänningen är olidlig ; ). Vem kommer? Okända? Kända? Vart vi ska på förrätt tänker jag inte avslöja här. Risken är nog inte så överhängande att just de läser bloggen men är det hemligt så är det!! Kul ska det bli hur som helst. Bara jag nu blir helt bra i nacken - vill ju kunna stuffa loss senare på aftonen!!


Ha en fortsatt bra dag! Godnatt för en stund....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards