Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Hemma igen

Av Sofia - 10 november 2010 21:57

Två fantastiska dagar i Stockholm avklarade! Användarträff - fastighetssystemet Summarum. Plats Globen med omnejd! Det var inte bara Nässjö kommun som var representerade - vi var c a 250 deltagare från andra kommuner, landsting, och fastighetsbolag. Igår hade vi förmånen att lyssna till Jan Jörnmark som förutom att han jobbar som docent vid Chalmers o Handelshögskolan i Gbg har den udda intresset att åka världen runt o fotografera övergivna platser och byggnader. Kanske låter tråkigt men sååå intressant att lyssna till. Alla som var där fick en bok han gett ut - ska bli ett nöje att titta o läsa.


Sen var det utbyte av jobbtankar kollegor emellan - alltid lika kul att träffa folk som jobbar med liknande saker. God mat, bugg i massor, underhållning av två trollkarlar som tydligen varit med i Talang. Har aldrig sett dem och hoppas jag fortsättningsvis slipper. Natten blev sen o när jag skulle gå o lägga mig betraktade jag det enormt stora bygget av Sveriges nya nationella fotbollsarena precis utanför hotellfönstret. De jobbar verkligen dygnet runt.... Ska tydligen vara klart till sommaren 2012. Tog faktiskt kort på både byggplatsen o den enorma byggkranen..... Nördig? Lite kul att berätta för barnen att mamma faktiskt såg detta bygge när de som bäst höll på..


En kollega hade Globenbollen precis utanför fönstret - det ÄR häftigt och det är väl minns lika udda som Jan Jörnmark att jag tycker att det just så fascinerande med både Globen utanför fönstret o stora byggen.


Idag har det varit seminarium och föreläsningar på löpande band. 40 min långa. Vissa hur bra som helst, andra kanske inte helt lättsmälta.


Steg innanför dörren kl. 20.30 Hemma hade det gått bra. Enda detaljen som inte var så kul är väl det här vita då....som ligger på marken nu.... David har spelat fiol i vanlig ordning och Elin hade tydligen följt med en kompis på "spela teater" på Kulturskolan. Nu vill Elin börja spela teater....


Godnatt!!!!!!


   

Maffigt!!!


  

Maffigt - byggarbetsplats Sveriges nya nationella fotbollsarena


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards