Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Snöbollskrig = röntgen

Av Sofia - 11 november 2010 20:35

Härlig dag! Många probl... möjligheter att ta tag i efter två dgr "away" från min blå kontorsstol. Då är ett telefonsamtal från skolsköterskan på Centralskolan varmt välkommet. Fick höra att Johanna hade ramlat och slagit i sin armbåge/arm/hand/skuldra rejält. Det första som händer mig är en puls på 220 och en torr mun... När man sen inser att det inte riktigt är så farligt förstår man att här blir det uttag av flextimmar. "Det bör röntgas", sa hon.


Besök på vårdcentral med allt vad det innebär, tfn-kö, väntetid, röntgen mer väntan och så ett svar. Ingen spricka eller skelettskada. En rejäl stukning och eftersom, som Johanna uttryckte det till läkaren, har hemska "CP-knölar" gör det förstås oerhört ont. Läkaren skrev inte detta ord i remissen men han skrattade gott åt henns egen benämning. Jag som läst medicinsk teminologi borde veta vad det heter men har glömt - (där humerus möter Ulna vid armbågen). Vissa människor har lite mer "utstående" ben vid insidan av armbågen och det har både Johanna o hennes mamma begåvats med....


Skulle skjutsa David till bandyträning idag eftersom Ulf är på "tjänsteresa" med Posten i Västervik. David ringde kl. 16.00 o berättade att han ramlat med cykeln på en isfläck och hade jätteont i benet. Därmed blev det ingen bandy. Jag passade på att jobba en timme xtra för att sedan hämta Elin o hennes kompis från dansen.


Tuff dag och det blir ingen körövning för mig ikväll. Kan inte med att lämna barnen ensamma från 18.30-21.30 Det funkar liksom inte.... Får tralla lite hemma istället vilket jag ju fakiskt brukar göra....


Ha en go kväll! Min blir "kort" framför TV'n. Sömnen hägrar som ett vattenhål i öknen!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards