Direktlänk till inlägg 14 november 2010

IKEA

Av Sofia - 14 november 2010 17:39

Detta ljuvliga ställe. Lika lite som jag är född med "Ullaredsgenen" i lika stor dos har jag fått IKEA-genen. Bra grejer, prisvärt, smart, snyggt (inte allt men det mesta) och när man väl gör sig av med IKEA stuff har man inte hutlöst dåligt samvete. Det var ju inte så dyrt!! Idag har hela familjen gjort ett race på c a 3 h. Stella o David fick inte plats i lekskogen så det var bara å hänga med.


En släpkärra full med möbler blev det. Storköp o då menar jag inte ekonomiskt utan mest storleken. Kännetecknet för IKEA är ju platta paket men sängar säljer de ännu inte i delar. Varsin säng till Elin o Johanna, förvaring till Elin o lite annat smått o gott. Det var inte packat med folk (konstigt med tanke på regnet) så det var hyfsat behagligt att gå där inne. Men det där företaget är verkligen smarta. Grundmöbeln, t.ex en förvaring kostar "bara" 699 kr. Sen ska man köpa två plastlådor lr korgar för att förvara allsköns bråte i. De kostade 99 kr styck. Det plockar på, det plockar på....


Aldrig ett Jkpg-besök utan H&M. Idag var David den utvalde. 2 x 5-pack strumpor fick gossen då någon har ÄTIT upp alla hans strumpor som bodde hemma.. Ett hett tips är väl tvättmaskinen även om jag inte tror det. Jag fattar inte vad de tar vägen??


Montering av möbler hela kvällen. Johanna fixade skrivbordssstolen. Ulf tar det "stora" - jag höll mig till en skrivbordslampa samt plocka undan papp, plast o annat skräp. Helt klart nöjd med dagen. Med tanke på summan som försvann på kontot känner jag mig ännu nöjdare. Hade vi köpt bara en säng av typ märket "Hästen" hade vi fått 1/3-dels säng när vi nu fick ett helt rum o lite till PLUS servetter o ljus ; )

Ovan kallas att försvara sitt inköp! Jag har den genen oxå...


Natti, natti!!


  

Tack IKEA för allt!!


  

Snygg men hård säng????????


  

Såhär söta pojkar kan man få med sig hem från IKEA ; )


  

Välbehövlig fika i monteringskaoset!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards