Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Sofia - 17 februari 2011 19:09

David har varit hos farmor och farfar på sportlovsledighet i två dagar. Då hade jag ju tänkt att börja jobbet tidigt (när man inte hade några barn att skjutsa till fritids). Mmmm, så bra det gick.... Var här strax före åtta både igår och idag... Det var EXTRA och otroligt skönt att ligga kvar i sängen. Ja, flextimmarna är många så det gör väl iofs inget men det känns som det är förmiddag när man kommer. De flesta är här vid 07.00


I morgon ska jag vara ledig. Stella kommer kl. 07.00 så då gäller det att ha ställt klockan. Sportlov! Måste man sporta då ; ) Räknas en fika på Thimons som sportslig aktivitet? Jag har bestämt mig för det. De barn som vill följer med. Risken finns att det bara blir Stella o jag som åker. Kompisar å annat lockar mer än samvaro med mamma (inte alltid) å det är ju något som man får ta.


Får väl ägna morrondagen åt att snygga till hemmet oxå då det blir lite go mat med vänner på lördag. Läste dock att magsjuka härjade just bland de vänner som ska komma så jag ropar inte "hej" ännu.


God kväll!!! 

Av Sofia - 17 februari 2011 08:39

Nu ska jag inte på nåt sätt klaga MEN det känns när man inte är två i vardagssnurren. Förtom fullt ös på jobbet blir det skjutsning, handling o en massa fix....mat på bordet. Denna veckan är dock läxläsning undantaget pga lov. Ja, skönt att Ulf är tillbaka idag.. Det var ju så lagom kul igår kväll när man satt rätt trött i soffan o fick ett mess från maken som var på galej "Å nu kom Andreas Jonsson in på scen"... Otroligt kul för honom men jag hade ju velat se honom!!!!


På lunchen idag käkade jag å en kollega ihop med min bror. Kul att kunna "stjäla" hans dyrbara tid en gång då och då.. Trevligt o gott på Akropolis! Alltså - nästan ALLTID fullsatt och kommer man inte före 12 är det inte säkert att bord finns kvar såvida man inte reserverat! Rödspätta blev det idag så man har injicerat de hjärnceller (man kanske har) med Omgega 3. Nyttigt har jag läst!


Det gäller dock att skynda sig för det kan snabbt ändras. Nya rön kommer med blixtens hastighet.  Imorgon kanske Omega 3 höjer risken för..nåt som inte är bra. Minns hur man näst intill blev dödförklarad för några år sedan när acrylamid fanns i all tillredd t.ex potatis. Chips var ju dödligt! Har dock för mig att de fick backa på det där... Skrämde väl ihjäl en å annan istället. Nu tycker vi det är otäckt med galna-ko-sjukan och parasitmaskar i blåbär som överförs via mårdhundar? Å det är det ju men smittan var lika med noll, läste jag ngnannanstans!


Lite lagom av allt? Kanske vore en bra idé?? Å så ta allt med en gnutta salt kanske?


Ha en fin kväll!! (lr dag för detta sparades tydligen inte i går...?)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards