Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Sofia - 18 februari 2011 19:04

Det blir (tyvärr) inte så ofta som jag är där. Jag älskar att simma. Älskar att ligga o mala längd efter längd. Hade säkert gjort ett pass några ggr per vecka för jobbet OM jag inte alltid lämnat barn på morgonen. Av någon anledning är det alltid en pärs att gå i... Så larvigt, urtöntigt - jag veeet! Det är dock lite kallt i luften i Nässjös simhall o vattnet... Mycket varmare i Sävsjö t.ex Men att vattnet är kallt är en fördel när man simmar drygt 1000 m. Jobbigt att gå i ......


Kul hade jag, Stella o David i varje fall. Å jag skärpte till mig. Badade i den "kalla" stora bassängen, den något mindre kalla lilla bassängen o så bubblade vi säkert 3 ggr. Grymt härligt!! Var alldeles slut efteråt - märk väl inga längder idag. Vågar faktiskt inte dra 40 längder när jag har ansvaret för barnen. Något som är lite festligt är att Stella simmar ordentligt redan nu. Hon är ju faktiskt bara 6 år. Med tanke på att de andra lärt sig ordentligt först vid 8...vilket är i mitt tycke sent. Stor eloge till bio pappa som alltid åker till simhallen på torsdagen.


Läste dagens insändare i tidningen idag (en av många i samma style). Att en ny simhall borde gå före bandyhall. Ärligt talat är jag så förbannat trött på alla dessa insändare "antingen eller". Vi behöver en bandyhall, vi behöver även en fungerande simhall. Om jag som biträdande fastighetsförvaltare i Nässjö kommun blundar eller inte tittar upp i taket när jag duschar tycker jag ändå vår simhall är rätt fräsch. Ja, nu sticker jag ut hakan å får säkert en del onda tankar emot mig. Jag vet ju dock att hallen som sådan borde rustas upp ordentligt och politikerna har ju faktiskt sagt ja (fast inte i år). Å jag har vänt lite betr. kulturhuset. Tycker det har blivit en pärla för Nässjö stad även om jag innerst inne vill att våra skolor och förskolor ska rustas oxå...


Vi fikade på Thimons efteråt! Smaskens trodde jag när jag var övertygad om att jag skulle få del av Stellas muffin (gigantiskt stor). Inte en smula blev över...å efter drygt 2 h hoppande, simmande, lekande o bubblande var vi sugna...


Kram o go kväll!!


  

Stella - klar för bad i Nässjös fräscha simhall ;)))))


  

Stella valde dumlemuffin och David morotstårtebit...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards