Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Sofia - 26 februari 2011 15:38

Upp i ottan. Två bandymatcher i Jönköping med start kl. 09.00 Har vissa minnesbilder av denna bandyarena...på den tiden vi följde NIF som supporterklubb...men det var längesen nu... David stod i mål och med oss i bagaget hem, förutom urducken termos och tomma plastbyttor där äggmackorna legat, hade vi en vinst och en förlust. Så även för det andra Nässjölaget. Han är så duktig och hans moder och fader är så nervösa intill banan.


Att som målvakt släppa in mål är faktiskt inte nåt jättestort nederlag (även om sonen tycker det och bryter ihop emellanåt). Det är ju faktiskt backarnas fel att anfallsspelarna kommer fria o skjuter in i målet. Dessutom är det ju inte som i hockey, där målet är "fullt" av målvakt o gigantiska skydd. Bandymålet är dessutom större än ett hockeymål... Men bandy kallas "kärringcrocket" av hockespelare i Davids klass. Då undrar jag...för det första. Är "kärring" nåt negativt? Är crocket något negativt? Hm..far i huset bad David svara. Det är väl hockey som är en messport - de måste ha en sarg att hålla sig i hela tiden.       Båda sporterna är såklart bra - jag kan bara inte med tacklingarna...men DET är mesigt tror jag många tyckte nu ;)


Ruggigt kallt var det och blåser det alltid på Skogsvallen så gjorde det verkligen det idag, på Råslätts bandybana. Därefter tinade vi upp på en MAX-restaurang vilket var en tidig och smaskig lunch.


Nu väntar jag på min kompis Susanne för vidare färd mot Jkpg IGEN. Gudmuns källare för en bit mat å sen Sissel Kyrkjebö i konserthuset. Lyxigt (även om jag missar mello nr 4.)


Go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards