Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Sofia - 27 februari 2011 16:22

Rubrik som doftar seger, inte i skidor, inte i Holmenkollen (även om det kanske är den första tanken). Det jag syftar på är bandy. WM i bandy för damer (F17) i Ryssland som har ägt rum i helgen. Nyss blev det klart o Sverige vann och förstås är det xtra roligt eftersom kusinen till våra barn var uttagen i truppen. Grattis Stephannie Storme!! Det avgjordes på straffar så det måste varit otroligt spännande.



Сборная Финляндии (девушки U-17)

3:4
(0:1, 2:1, д.в. 0:0, пен. 1:2)

Сборная Швеции (девушки U-17)


Ja, det är inte mycket man förstår av ovan men ryska har heller aldrig varit min specialité. Till höger står det antagligen Sverige och till vänster står det Finland. Det känns faktiskt riktigt stort att hon är med!!


Lite stort (ganska mycket) är det oxå att Nicke Borg från NÄSSJÖ gick till Globen med sin kanonlåt i gårdagens Melodifestivalen delfinal 4. En bra ballad som satte sig. En annan låt som tyvärr satte sig som tuggummi i hjärnan är ju då Linda B. Ursäkta nu - men jag skriver precis som jag tycker. Det är verkligen en "turbokyckling" (som Markus Larsson på Aftonbladet skrev) + lite inslag av duracellkanin på scenen. Alltså...även om hon är jätteduktig - det blir lite för mycket av det goda på något sätt å numret hade passat bättre för 10 år sen. Men schlager med stort S är det ju...


Skandal!!!! att inte låt nr 1 gick vidare. Melody Club med sin "The hunter" - kvällens fränaste show gick tydligen inte hem alls... Obegripligt! Jag vet dock vilken låt som kommer spelas a lot i radion. Men jag kan inte gnälla - jag var inte hemma o såg det igår och kunde därmed inte ringa..


Jag befann mig i Jönköpings konserthus och lyssnade på Sissel Kyrkjebö. Hon är ingen "turbokyckling" direkt men en strupe av guld det har hon. Hon har en härlig kontakt med publiken o en speciell närvaro när hon sjunger. Men att höra låt, efter låt, efter låt i 1.40 h trots sin klingande stämma och fantastiska musiker blir även det lite "too much"...faktiskt!! Vi satt på rad 4, så nära, så nära - det närmsta man kommer henne! 


Idag - förutom att jag kollade reprisen på M.festivalen - har jag gått en lång runda men en god väninna i ottan. Tack Mia för förslaget! Måste vi göra om, snart. Man pratar så bra när man går ; ) En hemgjord semla hos svärfar/svärmor har det oxå blivit å det känns nu som att uppladdning inför ny vecka så smått har börjat!!


Go söndagkväll!  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards