Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Katastrofer

Av Sofia - 13 mars 2011 15:22

Jag börjar med Melodifestivalen.. Sorgligt och knäckande att Nicke Borg inte vann hela spektaklet. Som någon skrev på Facebook igår (å det skrevs en hel del där igår ;) "Sverige ut ur EU" och "Var det reklam i Europa när Nicke sjöng?"    

Sedan när svenskarna röstar blir det lika knepigt.. Alltså föräldrar till småtjejer borde ju låsa in telefonerna en sån här kväll. Nu blev ju resulatatet mer som Lilla Melodifestivalen. Saade är duktig, dansar och sjunger bra men....gäsp!! Hade åtminstone "Me and my drum" tagit guld för den låten gillade jag. Man kan ju inte låta bli att sitta still. (Helt fel uttryckt - man kan inte låta bli att INTE sitta still ;)


Men Borg du skulle varit segrare i år. Å jag gjorde då mitt bästa och mina flickor oxå. Ringde å röstade....Några kronor kan det ju vara värt!! Men, men smaken är sannerligen olika och nu gillar vi läget. Grattis Saade o lycka till i Tyskland!


Katastrof nr 2 å då bleknar Mello i jäförelse. Tsunami i Japan! Kan knappt ta in det jag ser och hör. Så svårt att förstå hur illa det faktiskt är. Man ser bilar som far omkring som leksaksbilar i ett badkar. Men här är det naturens krafter som gäller och då har vi människor mycket lite att säga till om. Städer - helt utraderade och om inte detta vore nog så är det fara för härdsmälta i något kärnkraftverk också. Försöker förklara för barnen hemma hur lyckligt lottade vi är att vi bor här!!


En helskön söndag har det varit. Sen och god frukost! En lång löparrunda i nästa alla Nässjös stadsdelar; Målen, Runneryd, Hultet, Handskeryd, Åker o så hem. Skogen hade ju varit skönt men det är blött!!!!! Nya löpardojor står på inköpslistan kände jag idag... De nuvarande läcker rejält och de nya måste va insprugna till Gbg-varvet ;))


Ha fortsatt skön söndag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards