Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Sofia - 16 mars 2011 20:10

Vilken härlig morgon!      Förvisso minusgrader men vad gör det när solen bryter igenom och säger go morron! Gick till jobbet och det ger verkligen lite xtra kraft åt kontorsråttan. Nya rön låter oss veta att vi dessutom borde "upp och hoppa" med jämna mellanrum under dagen... För att hålla igång brasan! Kan ligga nåt i det.

Blev en liten promenad på lunchen oxå. Ner till Akropolis och käkade med en väninna. Gott och framförallt trevligt!!


Solen var riktigt varm mitt på dan och man (jag) har lite svårare för att gå in och sätta sig vid skrivbordet igen.


Andra vårtecken som jag uppmärksammat:

  • Det knoppas i form av krokus och snödroppar intill Vipans vägg. Lovely! På Renstigen är det fortfarande för mycket snö för att se de gröna topparna.
  • Fåglarna. Det vråålas för fullt utomhus. Mina kassa kunskaper i ornitologi till trots. Jag gillar dem allihopa.
  • Avloppsdoft. Konstigt vårtecken kan tyckas. Återigen luktar det rejält av typ avlopp vid reningsverket. Kände det väldigt tydligt igår när jag sprang förbi. Jag det luktar inte gott men då är det VÅR!!!

God kväll!!


PS. 1- Inte kul: HV71??? Vad hände? Sorgligt och tråkigt att historian är slut för denna säsong...

PS. 2 - Kul: Jag vann på Fritidsklubbens lotteri. Ett par strumpor ; ) Mer kul. Att läsa Smålandstidningen full av min bror. Me like!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards