Alla inlägg under mars 2011

Av Sofia - 7 mars 2011 16:28

Det har funnits minus idag. Jag har varit hemma o vårdat sjuka barn. Elin och nu har även David fått ont ihalsen. VAB innebär förlust av viktig jobbtid. När man sen väl har tagit beslutet innebär detta såklart även flera plus. Nybryggt kaffe kl. 07.00 som smakar ljuvligt! Läsa tidningen i lugn o ro o läääänge.. Å när man ringt alla samtal man ska - chefen "att man inte kommer till jobbet", Medborgarkontoret "för att stänga av telefonen", skolan "för att sjukanmäla barnen" så får man mer tid med barnen hela dagen. Faktum är att jag själv har känt mig mkt piggare idag. Niceigt med stort "N" - ser ljuset i tunneln..


Sen har jag "upptäckt" Ulf Lundell idag oxå. Eller rättare sagt mer av honom. Jag har ju länge favoritspelat "Kärleken förde oss samman" på gitarr o skulle lyssna på originalet på Spotify idag. Sen låg jag och lyssnade på en massa andra oerhört fina alster.. Vilken musikskatt, vilka texter, de lugna är helt klart bäst.. Jag var ju på en konsert i Sjöängen, Eksjö 95´ o jag har alltid gillat honom men aldrig lyssnat så noga.... Livet är fullt av nya små mysterium - kul att utforska dem ; )


Vårdcentralsbesök i em (fick ta taxi dit då andrebilenär paj lr rättare sagt batteriet). Litet äventyr för David o Stella. David har halsfluss = fjärde fallet i familjen. Ny SVINDYR antibiotika till honom och inget till mig då jag visade negativt!! Tack!


I blir det jobb då Ulf är hemma!


God kväll!!


Av Sofia - 6 mars 2011 12:57

Samling Skogsvallen 05.20 i går lördag för avfärd mot Katrineholm. 2 bussar med över 100 pers (spelare, tränare, föräldrar och syskon) var på plats strax efter 8-tiden på Djulöbadets camping bandycup. Det var ett suveränt arrangemang från början till slut. Proffsigt ordnat på alla sätt och att fint väder var med oss hela dagen gjorde ju saken ännu bättre. Sammanlagt ca 20 lag spelade och det är ju en hel del som ska klaffa.


Nässjö hade alltså 2 lag, Nässjö blå med pojkar 00 och Nässjö gul, pojkar födda 01. David var "värvad" och fick vara målvakt i blå laget ;) När man är drygt 40 år och känner känslor man inte trodde man hade och reagerar som man aldrig trodde man skulle göra - då är det häftigt! Första matchen var jämn o jag tror hela laget var lite nervöst. För att inte tala om David och hans mor o far. När det stod 2-1 till Nässjö och David gör en superräddning i slutminuten o TAR den då brast det för mig. Tårarna bara rann och slutsignalen ljöd. Ulf trodde att hans hjärta skulle stanna...(han överlevde).


De andra två matcherna vanns överlägset och kvartsfinal var ett faktum. Även för det andra Nässjölaget. Efter ytterligare en vinst var segersviten tyvärr slut. Semifinalen förlorades och då stod det klart att Nässjölagen fick spela om 3:e pris. Detta är absolut sämsta tänkbara situationen förstås.... Ett lag skulle få åka hem med medalj, ett utan...


Å Davids lag fick stryk. Faktum är att David nog gjorde sina absolut bästa insatser i de matcherna som förlorades. Ljuvligt att se och den stolthet i kombination med kärlek man känner för sin son i det läget är fullständigt obeskrivlig!!! Inget kan vara mer okrossbart!!! Besvikelsetårar fanns hon några av pojkarna (såklart) även att en 4:e plats av totalt 11 lag i U 11 är grymt bra. Förlustreaktionerna försvann dock rätt snabbt. Efter dusch och sen McDonald's stopp i Norrköping var alla på gott humör igen. Något tystare i bussen än på uppvägen och John Blund besökte nog samtliga passagerare...


Vilka otroligt duktiga spelare & tränare!!! Jag är så imponerad av båda lagen. Jättefint spel, härlig stämning! Skönt med en bronsmedalj oxå. U9 fick ett silver med sig hem. 


Jag fick ett mess av min bror Pelle senare på kvällen. Han hade under dagen vunnit SM-guld i veteran friidrott. Höjdhopp på 1,62. Att få känna mer av den där underbara stolthetskänslan på samma dag - inte dåligt!! Kul med lite guld i släkten ;)


Idag söndag - det enda roliga är att minnas tillbaka på gårdagen samt återse Stella som tillbringat helgen hos farmor Mai o farfar Åke. Underbart väder ute och kan inte nyttja det en sekund.... Jag har gruvligt ont i halsen, huvudet, feber, knaprar Alvedon.. Elin verkar inte heller hon bli piggare... Urk för denna halsfluss som snurrar runt...är det min tur nu? David? Stella? Orkar bara ligga i sängen o vara ledsen och bekymra mig för jobbet som jag vill gå till i morgon men kanske inte fixar med Alvedon!


Ha en fin kväll!!


  

Två grymma målvakter som äger i målet. David o Hugo - här dock med en annan aktivitet i bussen - Nintendo DS!


  

Snart dax för första matchen....nervös...ja!!!


  

In action i solsken..


  

Magplask efter en av segermatcherna!!


  

Matdax på läktaren. Man kan ha det sämre..


  

I semifinal..sekunden efter räddar David ett skott... Denna matchen förlorades tyvärr efter hårt kämpande.


   

Av Sofia - 3 mars 2011 20:07

Rubriken är en kommentar från en kollega när jag kom tillbaka med beskedet att även Elin nu har halsfluss... Fall nr. 3!!! ''Idag har vi varit på vårdcentralen i Nässjö i två timmar... Hade lite flax å få en tid efter Elins så både jag o David kunde kolla våra halsar. Efter snabbtest av Streptokok så visade detta att Elin positivt sett var negativ och David negativt sett var positiv... Hm, kollision i hjärnan - för mig oxå kan jag säga. Jag sa till läkaren: Det är ju Elin som har ont i halsen, har feber o är krasslig. David känner inget och är pigg.... Hon svarade mig och man dånar ju: "Det kan ha skett en förväxling"...? Vad gör vi nu? Skickar en odling? Svar om två dagar. Jag KAN ju inte låta David träna bandy ikväll och skicka honom till bandycup i Katrineholm om han har halsfluss!!!!! "Vi tar om det" sa läkaren. Ut till väntrum 1, nya tester o så vänta i ytterligare 20 min.


Precis som jag trodde - Elin var positiv och HAR halsfluss, David var negativ och har INTE halsfluss..... David slutade gråta för nu får han åka på både träningen och bandycupen på lördag!! Å bandyträningen var verkligen en höjdare ikväll. När jag hade gått en kvällsrunda medan de tränade o sedan kom upp till Skogsvallen sa David överlycklig: "Jag äger som målvakt". Så gott att höra! Lite självförtoende!! Inte så vanligt bland våra barn!!



Ulf är på konferens ikväll. Ja, han har inte begärt nåt rum på Högland - han kommer hem i natt ;))) Däremot åkte jag inte på nån kör ikväll. Kan inte lämna barnen ensamma i tre timmar. Det räcker med att jag lämnar en febrig Elin ensam för att jobba...borde varit hemma hela dan...jag veeeeet!!! Jag har avslutat köråtagandet på ett tag. Jag vill verkligen inte på sätt o vis men det funkar inte riktigt i mitt liv just nu. För mkt jobb o annat runt i kring. Kanske kommer dagen (förhoppningsvis snart) då jag känner att jag kan fullfölja detta engagemang!!! Saknar dock......blir nog en "Elegi" av Lasse Winnerbäck med min gitarr om en stund...med ngt kraxande stämma!!! Men jag hade inte halsfluss...


Kram o gonatt!!!

Av Sofia - 2 mars 2011 19:52

Å så var det igång igen. Hämtade en febrig Elin på Skogsvallen (skridskoåkning på gympan) + att hon har ont i halsen. Är det hennes tur nu att få halsfluss o käka penicillin? Dessutom känner jag mig "raspig" i halsen. Å undrar ni hur det känns är det inte halsont utan just bara lite strävt...början till något värre lr så går det över!! I hope! Ser en väldigt trevlig lördag framför mig, bandycup i Katrineholm. Åka kl. 05.20 från Skogsvallen och komma hem nån gång natten mellan lördag och söndag. Niceigt värre, medhavd massäck i massor för att mätta hungrig David (å hans föräldrar). Vill verkligen inte missa detta och definitivt inte David eller hans pappa heller!


Nej, jag målar verkligen inte fan på väggen, inget annat heller för den delen. Bokade en tid för Elin på vårdcentralen imorgon och NEJ! jag hade verkligen ingen större förhoppning om att ALLA i familjen skulle få komma upp och bli kollade. Hade nog blivit mer överraskad om vi hade fått göra det!! Det är många nu som sagt att man kan vara smittbärare trots att man känner sig pigg. Hade ju sparat en dag i sjuksnurren!


Jag känner för att gå o lägga mig men eftersom klockan bara är 18.30 blir det ett varmt bad, sen kvällsmat, sen Halv åtta hos mig, sen Mästerkocken, SEN sängen!


Natti, natti!

Av Sofia - 1 mars 2011 20:36

Rubriken är frågan som tandsköterskan ställde till Elin idag efter tandplastning. Detta brukarde vara höjdpunkten och behållningen för barnen när de var mindre. Nu tittade Elin lite blygt på henne å svarade - "Nej tack!". Jag kände helt plöstligt att Elin börjar bli riktigt stor. Man vill både hålla kvar barnen som de är nu och naturligtvis se dem bli större och vuxna. Lite vemodigt trots allt. Nu är det bara Stella som tycker "lådan" är den roligaste stunden hos tandläkaren.


Efteråt "festade" vi till det med en fika på Elsies. Jättebra eller hur? Kaka o Cola till nyplastade tänder. Å andra sidan var JAG värd det efter dagens slit (läs överjä....g dag) och Elin oxå. Dessutom är ju nu tansingarna plastade så det får de väl tåla ; ) Spänningshuvudvärken släppte i varje fall och nu känns det rätt okej.


Ja, dagen gick sådär. Kom väl inte direkt i hamn med projektet jag beskrev igår men en bra bit på väg. Stannar här ute på havet till i morron så får vi se om vinden ligger åt rätt håll då. Det beror tack-o-lov inte på mig att det strular men vi reder detta o bra kommer det bli.


Idag - första mars. En vårdag??? Känns så även om snövallarna finns kvar ett tag till. Med tanke på hur snabbt det gått hit kommer snart isen att gå upp och vårblomster titta upp... Alla ni som tvivlar nu (inkl. mig) - håll ut!!! Positivt tänkande!


Ha en fortsatt fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards