Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Sofia - 14 maj 2011 19:13

Hela dagen har vi tillbringat på Visingsö! Kusinträff! Det är en kort sammanfattning av lördagen den 14:e maj som jag nu ska brodera ut en aning!Vi färjade kl halv elva och på andra sidan mötte en chartrad buss upp oss för guidad tur runt hela ön. Visste ni t.ex att de ekar som planterades ca 1820 aldrig blev några svenskakrigsfartyg som staten beställt (tog liksom lite lång tid). De blir nu istället whiskeytunnor o ekgolv ; ) Å visste ni att Visingsö golvbana även används som flygplats? Inte jag heller! För att sno mitt brorsbarn Simons kommentar: "De golfbollarna måste flyga bra!!Resten av eftermiddagen tillbringade vi hos en av mina kusiner Rolf med familj, ca mitten på ön. Fantastisk god och läcker italiensk buffé. Vinet smakade alldeles xtra gott till! Sedan uppdaterade vi varandra på våra befintliga statusar! Var vi pysslar med nu etc. etc. Kaffet och kladdkaka (Stella tog om 2 ggr) avnjöt vi utomhus till utsikten av Vättern! Nästan lite overkligt vackert!! Så otroligt kul att träffas såhär. Vissa av dagens kusinebarn saknades förra året å man kan ju konstatera att det hänt en del sen man såg dem sist... Då var de i Stellas ålder, idag är de 25--30 år ; ). Vissa saknades i dag, å så är det ju - det är MÅNGA kalendrar dom ska synkas!! Tack för en underbar dag, Rolf o Bosse med familjer!! Ser redan fram emot nästa års träff. Då väntar Borensberg!!!Heja heja Saade i kväll!!! Krossa inte bara glas utan hela Europa!!Natti!!!Ps. Inga radbrytningar - jag vet- blir tyvärr så med iPhone-bloggeri....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards