Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Sofia - 18 maj 2011 20:39

På nåt sätt VILL man att tiden ska gå. På nåt sätt VILL man att tiden ska stå still. På måndagen längtar man till helgen (kanske redan på söndagen) och det tar många år och kanske aldrig...att inse "Carpe Diem", fånga dagen och njuta av nuet. Det kan inte vara helg hela tiden. Om man lär sig att gilla vardagen blir livet så mycket bättre. Det är måhända en konst men man kan öva sig. Minns själv min gymnasietid - en av de gråaste perioderna i mitt liv. Jag levde bara för lördag o söndag när man var ledig från skolan och slapp att åka till skolan. Veckorna var som ett grå dimma och livet blev med ens ljusare när klockan blev eftermiddagoch bussen gick från Nässsjö till N:a Sandsjö. Jag har aldrig tagit livet och tillvaron med en klackspark och anledningen till att tiden på Brinell var så grå var nog att jag hade tung, tung, tung stålkänga på....(läs prestationsångest). Har med åren blivit bättre men inte riktigt bra på att hantera detta.....


Lovade mig dyrt och heligt att ALDRIG någonsin bo i Nässjö. Livet ville annat och sen 20 års ålder trivs jag mycket bra i denna fina stad. Dessutom jobbar jag nu i kommunen och marknadsför gärna Nässjö som ett attraktivt alternativ.


Numera får jag lite panik när allt det vita (vintern) blev grönt (vår) på rekordfart. Körsbärsblommorna är redan överblommade för att nämna ett exempel. Jag vill liksom hålla kvar tiden....hålla kvar minutrarna lite nu. Bromsa, bromsa, bromsa, bromsa!!!! Men tiden kan du inte påverka. Den går dit den vill gå....och jag hoppas att jag följer med länge......


Go natt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards