Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Sofia - 19 maj 2011 18:14

Göteborgsvarvet!!!! Jo, jag ska springa! Jag ÄR vältränad men möjligen har jag inte tillräckligt många löparmil i benen för en halv mara. Jag är dock inte dummare än att jag faktiskt kan sluta springa och promenera raskt om det uppstår problem (tror jag). Förra året var det många som var dumma, som inte såg sina begränsningar i tid.... Det ryktas att det även ska bli varmt o soligt på lördag. Japp, keps - ta med CHECK! Vattenbälte med fyra flaskor - ta med CHECK! Nästan det viktigaste förutom löpardojjor och kläderna. Men det blir lätt ordnat iår eftersom vi åker över dan. Kan åka i löparstassen och ha ombyte i ryggsäck!


Tåget avgår kl. 08.00 och eftersom det är så smidigt att ta sig från Nässjö till Götet (!!) är vi framme c a 11.00 Jag startar kl. 14.05 och Ulf har bestämt sig för att inte springa alls (tror jag). Han ska helt ägna sig åt att coacha och peppa mig! Om det sedan innebär vad jag nyss skrev eller handlar mer om att dricka öl på Avenyn, vet jag i skrivande stund inte.


Jag tänker förena lite nytta med nöje. Köpa en "mjuk" löparjacka på den mässan som alltid äger rum i samband med start i Slottskogen. Brukar alltid vara mkt förmånliga priser där. Sedan ska vi besöka en gammal polare Henke Enarsson i  Stadsmissionens tält (om vi hittar det). Tyvärr har han flyttat från Nässjö och bor numera i Göteborg med sin familj. Han spelade en gång cello på vårt bröllop - fantastiskt vackert!! och dessutom har han spelat in Backyard Babies första skiva i hans dåvarande studio på Pinnen. Ja, nu var det lite "Jag mötte Lassie" men jag bjuder på även det. Lite kul att även mor och jag spelade in en riktig studiokassett just där ; ) Inte samma genre som Dregen & Co. dock....


Jo, jag börjar bli lite nervös inför loppet... Det är som en kollega sa: "Det är bara att bita ihop" och det är ju faktiskt så vi människor funkar. Vi biter ihop när det gäller. Men som sagt (måste ha nåt att skylla på om det går åt hel...) tänker inte vara dumdristig om jag känner att jag inte pallar loppet!!!


Lycka till alla ni andra som kutar!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards