Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Sofia - 20 maj 2011 19:03

I vår GI-inspirerande värld är kolhydrater något som mer eller mindre är bannlyst. Pasta, potatis, ris, bröd etc är mindre bra och protein i alla dess former är bra! En del personer på jobbet har hållt och håller formen men GI och det är ju trevligt att man hittar "sin" metod. Själv mår min mage något bättre av mindre mjölmat. En kväll med pannkakor till kvällsmat - not good! För mycket mackor - not good! Men numera gillar jag inte att överdriva någonting vilket jag ofta kunde ha tendens till förr.... Lagom av allt tror jag mer på i så fall. Hjärnan behöver sina kolhydrater och tränar man ofta och lite hårdare behövs det energi - både i form av kolhydrater, fett och protein!


Eftersom det är långlopp i morgon ska jag till kvällen servera pasta! Därmed basta! Nån god ostsås till hade jag tänkt. Det blir lite si och så med matrutinerna ikväll.. Elin har extra träning inför dansuppvisning på kulturhuset Pigalle på söndag (hon kommer inte hem förrän kl. efter 20.00) Johanna ska på Bio i Nässjö med klasskompiar - Pirates of the Caribbean 4. Ulf är på sommarfest med Posten nånstans i skogarna utanför Vaggeryd. Tidpunkt för hemkost - keine ahnung? Stella åkte till sin far idag så med andra ord blir det David och jag som sätter oss till dukat bord.


Dagen som gick var bra! Förvaltningsinfo startade dagen (man får en övergripande hint om vad som händer på förvaltningens samtliga avdelningar). Det är helt klart varierat, allt från kostbesparingar och färg på ishall till hur det går för plantorna i kommunes växthus. Häftig blandning helt klart!!! Sedan rullade timmarna snabbt på fram till 17.14 Eftersom både kyl och frys ekade tomma var det dax att fylla på förråden. Fredagshandling är väl inget jag föredrar men ibland måste man...tyvärr....


Ha en fortsatt fin fredagkväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards