Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Sofia - 1 juni 2011 18:34

Gick till fots till jobbet idag. Stella cyklade bredvid! När vi kom fram till skolan skulle cykeln pakeras och låsas. I hennes ryggsäck låg nycklar men jag upptäckte då att dagens frukt var glömd. Brukar nästan alltid plocka i den detaljen själv och i andra fall påminna Stella om att lägga det hon önskar i sin väska... Idag = borta!! (ur minnet). Stellas min var stor besvikelse...men när jag påmint henne om kvällens grillafton med bästistens Danni's föräldrar (numera grannar) glömde hon nästan bort det.. Å det är ju inte så att hon inte överlever...


När jag senare under dagen "kom på" att även leksaken inte var medplockad till skolan kände jag....suck! Hon pratade igår om denna speciella dag då alla fick ta med valfri leksak till skolan. "Att det skulle bli så kul!" Det är tydligen lite speciellt att ta med sig grejjer hemmifrån då detta inte annars är tillåtet. Jag vill inte ens tänka på hur Stella upplevde denna förlust när hon kollar i sin väska. Nånstans i hennes engagemang försvann mitt omedelbara ansvar vilket får duga som en bra förklaring - dock ingen ursäkt. Vi får hoppas att Stella överlever detta också och att dagen slutar bra eftersom Danni o hon får tillbringa hela kvällen ihop!!


MEN glömska mor plockade ur diskmaskinen på morgonen, la i en mörk 40-tvätt, städade av toaletten lite snabbt......(det var en annan förklaring) men kompenserar ju föga Stellas glömda frukt och leksak.


Nog om detta - nu är det helg ända till 7 juni! Fick ledigt på fredag så det blir långledigt. Ska bli skönt och vi alla hoppas på fortsatt värme!! Å eftersom mina bröder å alla andra som brukar jord vill ha väta - det kan regna på nätterna!!


Ha en skön kväll!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards