Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Sofia - 5 juni 2011 19:10

Till skillnad från i går då vi bara fick med oss ett barn på cykeltur var vi idag fem pers som cykade genom staden, rundade Nässjös tre sjöar och vidare upp mot golfbanan. Det är riktigt trevligt att få med sig alla barnen och göra något tillsammans. Det behöver inte vara Legoland lr Skara Sommarland (som jag tror varenda Nässjöbo har besökt denna helgen). Små ting kan vara väldigt lyckade även om jag VISST vill åka till både land av lego och vatten....såklart....


Tanken var att köpa glass o kaffe (till de vuxna) men med denna värme var Ulfs förslag - en Mariestad - mycket mer passande. Glass och öl - en fantastisk kombination. Till utsikten av hål 9 och 18 såg vi en del riktigt bra puttar vilka erhöll applåder av ätande gäster. En av de snyggaste slog Uls bror Janne - bra jobbat! Det var tävling och förmodligen viktigt! En go stund högt ovan havet!!!!!


Förmiddagen var social med 11-kaffe tillsammans med mormor/morfar och farmor/farfar. Rabarberpaj (en stor sådan) och vaniljglass blev det. Till middag blev det färskpotatis och matjesill och det är sååååååå GOTT!!!! Tror jag kan äta det varje dag utan att tröttna.


Sen tog jag en extra cykeltur, passade på att kolla in sommarstugan min kollega Pelle och hans Rosa har i Solvik. Tack för titten! Med detta läge - underbart! Det var jättefint och det kommer bli kanonbra när det är klart!!


Ha en fin söndagkväll!!!


  

På restaurang vid Nässjö golfbana


  En f.d golfare - jo, alla barn fick se hans "metallskylt" och blev impade efter hans hole-in-one 1992!!


  Två filurer!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards