Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

SOMMARLOV!!!!!!

Av Sofia - 17 juni 2011 11:53

Äntligen här - sommarlovet! Skolan är slut! Minns ännu den grymma känslan av den där morgonen. Kläderna framtagna kvällen före och man kunde aldrig somna (ungefär som kvällen före man fyllde år). Å i mitt fall sammanföll ju det där ett antal ggr... På min tid "förr" när man hade skolavslutning var det ALLTID vackert väder. Nu har jag nu glömt vissa år...kanske det regnade nån gång men det känns som att solen alltid sken. Å på min tid var det mer regel än undantag att vara i kyrkan. N:a Sandsjö kyrka - min barndoms kyrka och det ryser fortfarande i kroppen när jag tänker på klangen av sångerna, känslan av denna lokal. Nu har jag min barnatro kvar men jag anser ju fortfarande att man gott kan vara i dessa kyrkliga lokaler. Det sker ju inte direkt nån övertalningskampanj a' la Bibeln under denna timme...


Vi (Åkersskolan) ska ha avslutning i Sporthallen för 3:e året i rad. För att vara en sådan plats ÄR det stämning och såklart njuter man av varje minut då klasserna framför sina sånger, det fina talet av rektorn, talet till klass 6 som slutar på Åker... Vaknade på morgonen att himlen var fullkomligt öppen men nu - några timmar senare ser det rätt lovande ut.


Johanna har redan klarat av sin skolavslutning. Hon kom överlycklig hem med sina betyg och hade fått två oväntade VG. Såååå glad för hennes skull!!! Nu är kläderna på, Stellas hår är lockat, korten på altanen är tagna och nu är det bara att åka!!


Ha en underbar fredag!


PS. Coverfestival ikväll - ska bli niiiiiiiiiiiice!!


  Även om det inte ser ut som det så är Elin o Jois mkt glada för att det är sommarlov!!


   

I år har vi inga barn på läktaren - alla 3 ska sjunga i var sin klass!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards